واکنش ها به انتقال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی سرنگون شده در ایران به فرانسه

© AP Photo / Mohammad Nasiriواکنش ها به انتقال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی سرنگون شده در ایران به فرانسه
واکنش ها به انتقال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی سرنگون شده در ایران به فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای اوکراین، کانادا، افغانستان، انگلیس و سوئد از انتقال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه استقبال کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای اوکراین، کانادا، افغانستان، انگلیس و سوئد از انتقال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی سرنگون شده در نزدیکی تهران به فرانسه استقبال می کنند و خواستار آن هستند که ایران تحقیقات فنی کامل و مستقل را در مورد سقوط هواپیما انجام دهد.

پیش از این، جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که در نزدیکی تهران مورد شلیک موشک واقع شده بود، برای مطالعه به دفتر تحقیقات فجایع هواپیمایی فرانسه منتقل شدند. 

آخرین اخبار از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
آخرین اخبار از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

وی گفت: در بیانیه گروه بین المللی حمایت از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که در سایت وزارت خارجه اوکراین منتشر شده آمده است: " ما از انتقال جعبه‌های سیاه پرواز PS752 به دفتر تحقیقات و تجزیه و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه استقبال می کنیم. مدت‌ها منتظر این قدم بودیم، البته تنها یک قدم از مراحل اتمام تحقیقات فنی. ما بار دیگر تقاضای خود را از ایران برای انجام کامل، شفاف و مستقل تحقیقات تکرار می کنیم یک تحقیق فنی که مطابق با استانداردهای بین المللی باشد."

همانطور که اشاره شد، تیم بین المللی همچنان به منظور اطمینان از شفافیت، پاسخگویی و عدالت از جمله پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان این فاجعه تلاش جدی خواهد کرد.

پرواز بوئینگ 737-800 هواپیمایی بین المللی اوکراین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه تهران در اوایل صبح روز 8 ژانویه سقوط کرد. 176 نفر کشته شدند: شهروندان ایران، اوکراین، کانادا، بریتانیا، آلمان، سوئد و افغانستان. در 11 ژانویه، ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که به بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی شلیک شده است، آنها عامل انسانی را مقصر اعلام کردند: این هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز کرد و با "هدف دشمن" یعنی موشک کروز اشتباه گرفته شد. در عین حال، ایران خاطرنشان كرد كه آنها انتظار حمله ای از آمریكا را داشتند و در ارتباط با آن سیستم های دفاع هوایی این کشور در آمادگی کامل جنگی قرار داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала