واکنش معاون وزیر بهداشت ایران به آمار ۲۵ میلیون کرونایی

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش معاون وزیر بهداشت ایران به آمار ۲۵ میلیون کرونایی
واکنش معاون وزیر بهداشت ایران به آمار ۲۵ میلیون کرونایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر بهداشت ایران در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در ایران که از سوی رئیس جمهور این کشور اعلام شده بود، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت ایران با حضور در استودیو خبر شبکه یک سیما، به ارائه گزارشی از خدمات سامانه ۴۰۳۰ پرداخت و گفت: در اسفند و فروردین روزانه حدود ۷۰۰ هزار تماس با ۴۰۳۰ برقرار شد و در اواسط اردیبهشت سیر نزولی تماس‌ها را شاهد بودیم که روزانه به ۳۰ هزار تماس رسید.

روحانی: بر اساس گزارشی ۲۵ میلیون ایرانی درگیر کرونا هستند - اسپوتنیک ایران
روحانی: بر اساس گزارشی ۲۵ میلیون ایرانی درگیر کرونا هستند

وی ادامه داد: در سراسر کشور حدود ۳۰ هزار نفر آماده پاسخگویی به تلفن ۴۰۳۰ هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران گفت: در حال حاضر تا ۲۰۰۰ تماس همزمان امکان پاسخگویی داریم و تا ۱۰ هزار تماس هم قابلیت افزایش خواهد داشت و در این باره حدود ۳۱ هزار کارشناس، پزشک و پرستار آماده پاسخگویی هستند.

وی افزود: در بخش سلامت روان در این مدت حدود ۵۳۰ هزار تماس داشته ایم و ارائه خدمات در بخش سالمندان، مادران باردار و تغذیه هم اضافه شده است.

رئیسی گفت: اگر آزمایش فردی مثبت و تحت درمان باشد تا ۵ روز متوالی و یک تماس هم در روز چهاردهم با وی گرفته می‌شود و اگر آزمایش مثبت باشد، ولی تحت درمان نباشد تا ۳ روز با او تماس گرفته می‌شود.

وی افزود: خیلی از افراد علائم خفیف و یا تب، سرفه، بدن درد، کاهش حس بویایی و چشایی و حتی علائم گوارشی خواهند داشت، ولی این جای نگرانی ندارد.

معاون وزیر بهداشت ایران همچنین از مردم درخواست کرد که به توصیه‌های کارشناسان مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان که از طریق سامانه ۴۰۳۰ فعال هستند توجه کنند.

وی درباره تخمین ۲۵ میلیون مبتلا به ویروس کرونا هم گفت: این یک تخمین است و تست سرولوژی برای تشخیص بیماری کرونا نیست و بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، فردی به عنوان کرونا مثبت تلقی می‌شود که تست PCR آن مثبت باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала