واکنش زنگنه به شایعات در مورد اخراج شرکت‌های چینی به امید برجام + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش زنگنه به شایعات در مورد اخراج شرکت‌های چینی به امید برجام + ویدئو
واکنش زنگنه به شایعات در مورد اخراج شرکت‌های چینی به امید برجام + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نفت ایران شایعات مطرح شده در خصوص لغو برخی قراردادهای نفتی با شرکت‌های چینی و هندی به امید برجام و ورود شرکت‌های معتبر جهانی به این قراردادها را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مصاحبه منتشر شده از سوی سرویس خبری وزارت نفت ایران، بیژن زنگنه، وزیر نفت در گفتگو با خبرنگاران در مورد شایعات منتشر شده در خصوص فرصت سوزی این وزارتخانه و لغو قرارداد با شرکت‌های چینی به امید برجام، اظهار نظر کرد.

پیش از این خبرگزاری مهر گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه  وزارت نفت ایران که به واسطه قراردادهای جدید نفتی و امید به برجام، چینی‌ها را اخراج کرده و منتظر ورود شرکت‌های نفتی بزرگ در ایران بود، قصد داشت توسعه آزادگان جنوبی را به مناقصه گذاشته و توسعه این میدان را به یکی از شرکت‌های غربی واگذار کند. آبان 95 زمزمه واگذاری این میدان به توتال شنیده شد که زنگنه در واکنش به آن شایعات گفت توسعه دهنده آزادگان جنوبی از طریق مناقصه انتخاب خواهد شد.

بیژن زنگنه همچنین تاکید کرد: " به هیچ کشور خارجی علاقه ندارم و اگر هم با شرکت‌های خارجی مذاکره می‌کنم تنها بخاطر منافع و عزت ملت ایران است. فقط سربلندی ملت ایران برایم مهم است. آنچه که در این شرایط مهم است این است که کاری کنیم که مشکلات مردم را کم کنیم."

وزیر نفت ایران همچنین در انتقاد به این شایعات گفت: " این روزها درباره این میدان و برخی دیگر از میادین مانند فرزاد حرف زیاد می‌زنند اما یک برگ سند ارائه نمی‌دهند. باید برای حرف‌هایمان سند و مدرک داشته باشیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала