موسوی مجد اطلاعات محافظ بشار اسد را به سیا می‌داده است

CC BY 4.0 / IRNA / موسوی مجد اطلاعات محافظ بشار اسد را به سیا می‌داده است
موسوی مجد اطلاعات محافظ بشار اسد را به سیا می‌داده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جاسوس اعدام شده سیا در ایران، اطلاعات مربوط به محافظ شخصی رئیس جمهور سوریه را به آمریکا منتقل می کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده از تلویزیون ایران در روز دوشنبه، محمود موسوی مجد که به جرم جاسوسی برای سیا، در ایران متهم و اعدام شده است، اطلاعات مربوط به محافظ شخصی رئیس جمهور سوریه، بشار اسد را به ایالات متحده منتقل می‌کرده است.

خبر اعدام موسوی مجد در صبح روز 20 ژوئیه منتشر شد، مقامات ایرانی وی را به جاسوسی برای سیا و موساد اسرائیل و همچنین انتقال اطلاعات در مورد نقل مکان‌های قاسم سلیمانی متهم کرده بودند. پرونده علیه متهم حتی قبل از مرگ قاسم سلیمانی آغاز شده بود و هیچ ارتباطی با عملیات ایالات متحده علیه سردار سپاه نداشت.

جاسوس موساد و سیا در ایران اعدام شد - اسپوتنیک ایران
جاسوس موساد و سیا در ایران اعدام شد

در بیانیه شبکه رسمی تلویزیون دولتی ایران آمده است:" طبق اطلاعات دریافتی ، موسوی مجد با انجام اقدامات جنایی خود ، در اولین ملاقات با یک افسر اطلاعاتی آمریکا ، شماره تلفن و داده ها و مشخصات رئیس امنیتی رئیس جمهور سوریه برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به سیا داد."

به گفته صدا و سیمای دولتی ایران، موسوی مجد همچنین طرح تحول ساختار ارگان‌های امنیتی و اطلاعاتی سوریه که با پی نوشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده‌است را در اختیار سازمان سیا قرار می‌دهد.

در همین حال، تلویزیون دولتی ایران منبع اطلاعات خود را افشا نمی‌کند، اما گزارش می دهد که وی برای کار خود برای سیا از ژوئن 2013 تا اکتبر 2017 280 هزار دلار دریافت کرده است.

به نوبه خود، آژانس فارس گزارش می دهد که مجد در سوریه تحصیل کرده و در آنجا با پدرش که به تجارت مشغول بود، نقل مکان کرده است. وی پس از یادگیری زبان انگلیسی و عربی، کار خود را با یک شرکت ایرانی به عنوان مترجم شروع کرد. با وقوع جنگ در سوریه، خانواده وی به ایران بازگشتند ولی او در آنجا ماند و به دلیل اینکه او زبان و جغرافیای سوریه را به خوبی می دانست، به مشاوران نظامی ایران نزدیک شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала