گزارش و تحلیل

برجام خاصیت های قابل دفاعی داشته

© AP Photo / Brendan Smialowskiبرجام خاصیت های قابل دفاعی داشته
برجام خاصیت های قابل دفاعی داشته - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران: برجام در شرایطی که کشور ما در آن قرار داشت اقدام خوبی بود.

اسپوتنیک- غلامرضا نوری، نماینده مجلس شورای اسلامی و معاون پیشین  رئیس مجلس درباره توافق برجام و میزان  اثر بخشی آن در پنج سال گذشته  به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

برجام در شرایطی که کشور ما در آن قرار داشت اقدام خوبی بود برای بررسی تمام مسائل باید زمان و مکان آن اقدام را نیز مد نظر قرار داد.

محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اروپایی ها هزینه ی رفتارشان در برجام را خواهند داد

برجام تصمیم خوبی بود و کار هم به نظر به خوبی پیش می‌رفت، تا زمان خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و پس از آن هم شل شدن اروپایی ها که لطمات نسبتاً قابل توجهی به آن زد اما کماکان برجام سندی قابل اتکا است هنوز هم به نظر من خاصیت خود را به طور کامل از دست نداده و برخی کشورها مانند روسیه کماکان در قالب آن با ما همکاری می کنند.

توافقنامه برجام تا کنون کارکرد خوبی را برای کشور داشته و می توان گفت روش جدیدی را در حوزه بین الملل، ارتباطات و تعاملات بین‌ المللی بنیان گذاشت و از این بابت اقدامی بسیار خوب بود حتی تا جایی برخی از هزینه‌ های ما را در اداره کشور کاهش داد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر پایبند بودن ایران به توافقنامه برجام افزود:

ما امیدواریم که این توافق کماکان ادامه داشته باشد و شاهد پایان آن نباشیم جمهوری اسلامی ایران کماکان در صورت پایبندی طرف‌ های مقابل به برجام پای این توافقنامه ایستاده بنابراین ادامه حیات برجام بستگی به طرف‌ های مقابل دارد در صورتی‌ که این توافقنامه را تا حدی بی خاصیت کنند چه چیزی جز پوسته از آن باقی نماند در حقیقت توافقنامه پایان می یابد اما طی سال های گذشته برای ما خاصیت‌ های قابل دفاعی داشته.

زوایای پیدا و پنهان کارگردانان برجام - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
زوایای پیدا و پنهان کارگردانان برجام

غلامرضا نوری نماینده مجلس شورای اسلامی درباره طرح سوال از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اظهار داشت:

بهتر است کسانی که در رابطه با طرح سوال از رئیس جمهور در‌خواست امضا کرده‌ اند توضیحی در این زمینه ارائه کنند اما از نظر من شرایط کنونی کشور ما به گونه ای نیست که مشکلات را با طرح سوال یا استیضاح رئیس جمهور مطرح کنیم، کشور ما در شرایطی است که باید با تعامل مشکلات آن رفع شود البته که پس از رهنمود های مقام معظم رهبری این موج در مجلس نیز به راه افتاده که باید با همبستگی، اتحاد و تعامل افکار و جریان های سیاسی مسائل را حل کنیم و این گفتمان ها به نظر من رفته رفته قوام بیشتری در کشور خواهد گرفت و می تواند نقطه امید خوبی برای حل و فصل مسائل کشور باشد.

 غلامرضا نوری در رابطه با حادثه رخ داده در نیروگاه نطنز و احتمال دخالت عوامل خارجی تاکید کرد اگر اثبات شود که دخالتی از سوی عوامل خارجی وجود داشته قطعاً پاسخی درخور را در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала