مانور مشترک اوکراین و آمریکا در دریای سیاه آغاز شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر مانور مشترک اوکراین و آمریکا در دریای سیاه آغاز شد
مانور مشترک اوکراین و آمریکا در دریای سیاه آغاز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمایش مشترک اوکراین به همراه ایالات متحده و شش کشور دیگر در دریای سیاه آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رزمایش Sea Breeze 2020 در دریای سیاه آغاز شده است که در آن هشت کشور شرکت می کنند. این مطلب توسط فرمانده نیروی دریایی نیروهای مسلح اوکراین، دریادار دوم آلکسی نیژپاپا اعلام شد.

وی گفت "ما از سال 1997 بین اوکراین و ایالات متحده این تمرین را انجام داده ایم و برای طرف اوکراینی این یکی از ابزارهای اصلی ورود نیروی دریایی به ناتو است. امسال هشت کشور در این رزمایش شرکت می کنند. علاوه بر اوکراین و ایالات متحده، بلغارستان، گرجستان، اسپانیا، ترکیه و نروژ هم در این رزمایش حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: " در ارتباط با همه گیری ویروس کووید، مدت زمان این رزمایش به یک هفته کاهش یافته است.

دریادار دوم مشخص کرد که بیش از 20 کشتی و هواپیما در این تمرینات شرکت خواهند کرد. به گفته وی، هدف اصلی این رزمایش "انجام یک عملیات بین المللی امنیت دریایی در یک منطقه بحرانی" است.

وی گفت: "همه شما می‌دانید که دریای سیاه متأسفانه مدت هاست که پایدار نیست و از این رو، تمرینی مانند Sea Breeze یا Breeze بلغارستان تأیید می کند که ایالات متحده و شرکای ناتو، صلح و ثبات را در منطقه دریای سیاه ما حفظ می کنند."

وی همچنین اظهار داشت که خوشحال است که گروه تاکتیکی ناتو به طور سنتی در تمرینات نسیم دریا شرکت کرده است. نیژپاپا افزود: "این بار دیگر تأکید می کند که کشورها و شرکای ناتو از تصمیم اوکراین برای پیوستن به ناتو حمایت می کنند."   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала