عراق در تلاش برای اخراج نیروهای خارجی است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: تلاشی سیاسی از طریق گفتگو برای اخراج نیروهای خارجی از عراق در جریان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر رسانه ‌ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون، به همراه اعضای این ائتلاف از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

ظریف در سفر به عراق با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
ظریف در سفر به عراق با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد

حکیم و ظریف در این دیدار آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق، منطقه و همچنین روابط میان دو کشور و دو ملت دوست و همسایه بررسی شد.

حکیم با تاکید بر اینکه این سفر در راستای تعمیق روابط میان دو کشور است، گفت: دولت فعلی عراق پس از بن بست سیاسی و تظاهرات پی در پی شهرهای مختلف عراق بر سر کار آمد.

وی درخصوص ائتلاف عراقیون نیز عنوان کرد: این ائتلاف در چارچوب تلاش‌ها برای کنترل اوضاع در عراق و وضعیت داخلی کشور تشکیل شده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین ادامه داد: ائتلاف عراقیون به عنوان پلی خواهد بود که نیروهای سیاسی را با هدف استفاده از شرایط عمومی برای تقویت توافقات به هم متصل خواهد کرد.

حکیم در ادامه با اشاره به بحث خروج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد: تلاشی سیاسی از طریق گفتگو برای اخراج نیروهای خارجی از عراق در جریان است.

وی با بیان اینکه عراق قادر است نقش اساسی در نزدیک کردن دیدگاه‌های منطقه‌ای ایفا کند، گفت: نسبت به گشایش امور در وضعیت فعلی خوشبین و امیدوار هستیم.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار گفت: ایران به انتخاب ملت عراق و روند سیاسی آنها احترام می‌گذارد.

وی در ادامه تاکید کرد که سفر الکاظمی به ایران اهمیت زیادی برای این کشور دارد.

ظریف همچنین بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر ایجاد روابطی بهتر با عراق تاکید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала