روحانی: بر اساس گزارشی ۲۵ میلیون ایرانی درگیر کرونا هستند

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyروحانی: بر اساس گزارشی ۲۵ میلیون ایرانی درگیر کرونا هستند
روحانی: بر اساس گزارشی ۲۵ میلیون ایرانی درگیر کرونا هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ‌جمهوری ایران اظهار داشت: راهی جز اینکه دست به دست هم دهیم و زنجیره ابتلا به کرونا را قطع کنیم، وجود ندارد تا بتوانیم شرایط را برای کشور و ساماندهی محیط بهداشتی و فعالیت‌ های مورد نیاز آماده کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، صبح روز شنبه در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا اذعان داشت: پنج ماه است که با این ویروس خطرناک مواجه هستیم و البته همچنان نگرانی در داخل کشور و در سطح جهان ادامه دارد، زیرا هنوز گام ‌های دیگری پیش روی ما هست که باید برداریم.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
دستور روحانی برای اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجرین در ماه آینده

وی ادامه داد: بارها تاکید شده است شرایط ما داروی قطعی برای این بیماری هنوز وجود ندارد، واکسن وجود ندارد و هنوز به ایمنی جمعی در برابر این بیماری نرسیده‌ایم. در گزارشی که از معاونت تحقیقات وزارت بهداشت به دست من رسید آمده تخمین این است که تا الان ۲۵ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا شده‌اند. ۱۴ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند ودر مدت حدود این ۱۵۰ روز بیش از  ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند و باید احتمال دهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

روحانی افزود: در این گزارش گفته شده باید دو برابر تعدادی که در این ۱۵۰ روز بستری داشتیم در آینده انتظار مراجعه به بیمارستان داشته باشیم. ما تا پایان امسال و احتمالاً ابتدای سال آینده هم شاید درگیر این بیماری باشیم. ما باید خود را از لحاظ تختآ امکانات و درمان آماده کنیم تقریباً دو برابر تعدادی که تا به امروز بیمارستان رفتند در روزهای آینده به بیمارستان نیازمند می‌شوند.

رئیس جمهور ایران خاطر نشان ساخت: از هر ۱۰۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند ۵۰۰ نفر علائمی ندارند و شاید هم نفهمند که ناقل این ویروس هستند و از آن عبور می‌کنند. حدود ۳۵۰ نفر از ۱۰۰۰  نفر علائم خفیف دارند و نیاز به بستری شدن ندارد اما ممکن است ۱۵۰ نفر از هزار نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مردم در کشور دو موج کرونا را شاهد بودند. یک موج مربوط به اسفند سال گذشته و فروردین امسال می‌شود که در اواخر فروردین حرکت کاهشی را دیدیم و یک موج دوم که از اواخر خرداد شروع شد و الان هم ادامه دارد.

روحانی بیان داشت: بیماری که با آن مواجه هستیم همه گیر و جهانی است. امروز همه استان ‌ها و شهرهای ما درگیر این بیماری هستند. ما منطقه سفید به معنای اینکه اصلا بیماری نداریم در کشور وجود ندارد. کرونا به ما می‌آموزد که باید به خود اتکا کنیم و روی پای خود ایستادگی کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала