کنگره آمریکا در صدد مهار اختیارات ترامپ

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiکنگره آمریکا در صدد مهار اختیارات ترامپ
کنگره آمریکا در صدد مهار اختیارات ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ چند روز پیش از آغاز دوران محکومیت استون دستور عفو وی را صادرکرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، جرلد ندلر رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این کمیته دو طرح را با هدف مهار قدرت دونالد ترامپ در عفو مجرمان ارائه می‌ دهد.

ترامپ دوستش را زندانی شدن نجات داد - اسپوتنیک ایران
ترامپ دوستش را از زندانی شدن نجات داد

این تصمیم یک هفته بعد از تلاش ترامپ برای تغییر حکم "راجر استون" متحد قدیمی اش اتخاذ شده است.

اولین اقدامات در این زمینه روز پنجشبنه انجام می شود و وزارت دادگستری تحت فشار قرار می گیرد تا پرونده هایی از موارد عفو را که به تحقیقات های مربوط به رئیس جمهور مربوط بوده به کنگره ارائه دهد. دومین اقدام تحت عنوان "هیچ رئیس جمهوری بالاتر از قانون نیست" محدودیت درباره جرائم رئیس جمهور در قبل و بعد دوران ریاست جمهوری اش را لغو می کند.

ندلر روز جمعه در بیانیه ای گفت: ترامپ و دوست او راجر استون کاری را که گفته بودند، انجام دادند. استون محققان فدرال را فریب داد، شاهدان را ارعاب کرد و به دلیل مانع تراشی در روند اجرای عدالت محکوم شد اما هرگز درباره خطاهای رئیس جمهوری شهادت نمی دهد.

در مقابل ترامپ هم اطمینان داد که دوستش حتی یک روز هم در زندان سپری نمی کند. این وضعیت قابل قبول نیست و کنگره باید اقدام کند.

ترامپ چند روز پیش از آغاز دوران محکومیت استون دستور عفو وی را صادرکرد.

سال گذشته استون در باره ارتباطش با تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، تهدید شاهدان و مانع تراشی در روند اجرای عدالت با دروغگویی به کنگره، متهم شد.

استون از چهره های منفور نزدیک به ترامپ، ششمین مشاوری است که در جریان تحقیقات "رابرت مولر" بازرس ویژه در خصوص مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته دادگاهی و محکوم شده است.

اقدام ترامپ درباره عفو راجر واکنش هایی را از سوی دموکرات ها برانگیخت و آنها این اقدام را سوء استفاده از قدرت توصیف کرده اند.

نانسی پلوسی پس از تخفیف مجازات راجر استون از سوی ترامپ این اقدام را فسادآور توصیف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала