وزیر خارجه چین: آمریکا عقل خود را از دست داده است

© Sputnik / Valeriy Melnikovوزیر خارجه چین: آمریکا عقل خود را از دست داده است
وزیر خارجه چین: آمریکا عقل خود را از دست داده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وانگ یی وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: ، آمریكا عقل ، هرگونه اخلاقیات و اعتماد را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت وزارت امور خارجه چین،  وانگ یی گفت: "ایالات متحده تعهدات و وظایف خود را  برعهده دیگران گذاشته و  از همه گیری کرونا برای بی اعتبار کردن سایر کشورها و سرزنش آنها بهره برداری می کند . آمریکا  از هیچ چیزی ابا نداشته و  حتی در روابط بین المللی نقاط داغ و تضاد ایجاد می کند.  آمریکایی ها عقل ، اخلاقیات  و اعتماد را از دست داده اند."

وی افزود: ایالات متحده بطور کاملاً آشکار سیاست اولویت داشتن را برای کشور خود دنبال می کند و خودپسندی ، سیاست یک جانبه گرایی و ارعاب دیگران را به آخرین حد خود رسانده است.

پاسخ چین به درخواست مذاکره آمریکا درباره تسلیحات هسته ای  - اسپوتنیک ایران
پاسخ چین به درخواست مذاکره آمریکا درباره تسلیحات هسته ای

وانگ یی متذکر شد: "ایالات متحده ، در سیاست خود در قبال چین ، مک کارتیسم  بدنام و ذهنیت کهنه دوره جنگ سرد را احیا کرده ، عمداً رویارویی ایدئولوژیک را تحریک کرده و ، قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را نقض می کند . چین تحت تاثیر معدود نیروهای ضد چینی در ایالات متحده قرار نخواهد گرفت اما قاطعانه از منافع قانونی و اعتبار کشورش دفاع خواهد کرد. "

وزیر امور خارجه چین افزود: "چین و روسیه با مسئولیت پذیری به عنوان دولتهای بزرگ باید همچنان به پیشروی  خود به سوی  سطح بالاتر نه تنها در روابط دو جانبه ادامه داده  بلکه همچنین با کشورهایی همکاری کنند که موضع واقع بینانه و منصفانه ای داشته،  در مقابل هر اقدامی که باعث نقض نظم بین المللی و ثبات شده  و برخلاف روند تاریخ باشد، ایستادگی کرده ، از عدالت و بیطرفی بین المللی دفاع کرده و از پیشرفت و توسعه جهانی حمایت می کنند. "

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала