خسارات سیل به شهرها و روستاهای استان گلستان ایران اعلام شد + عکس

© Photo / IRNAخسارات سیل به شهرها و روستاهای استان گلستان ایران
خسارات سیل به شهرها و روستاهای استان گلستان ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ایران اعلام کرد در سیل روز پنج شنبه ۲۶ تیرماه به ۳۹۲ واحد مسکونی در ۵۲ روستا و ۴ شهر خسارت وارد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: ارزیابی خسارت‌های سیل به واحدهای مسکونی، ابنیه فنی و تاسیسات روبنایی در روستاهای سیل‌زده استان انجام شد.

وی گفت: همکاران بنیاد مسکن استان از همان دقایق اولیه سیلاب در قالب تیم‌های ارزیاب خسارت‌ها و تیم ماشین‌آلات عمرانی در کنار مردم حاضر و مشغول کمک‌رسانی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان افزود: 10 تیم ارزیاب در شهرستان‌های گنبد، آزادشهر، مراوه تپه، کلاله و گالیکش در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته، خسارت‌های سیل را ارزیابی کردند. همچنین 4 دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر امور اجرایی و ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن استان نیز از روز گذشته در این مناطق مشغول خدمت هستند.

سیل و آبگرفتگی معابر و منازل در تعدادی از استان های ایران - اسپوتنیک ایران
سیل و آبگرفتگی معابر و منازل در تعدادی از استان های ایران + عکس و ویدئو

وی خاطرنشان کرد: باید علت‌ خسارت‌های وارده به روستاها مشخص شود و بنیاد باید تعریف پروژه‌های پیشگیری را با جدیت بیش از پیش دنبال کند تا از وقوع خسارت‌های تکراری جلوگیری و مشکلات روستاها در حوزه سیل شناسایی برطرف شود.

​حسینی اعلام کرد: سیل دو روز قبل به 392 واحد مسکونی در 52 روستا و 4 شهر استان خسارت زد که از این تعداد 349 واحد تعمیری و 43 واحد احداثی است. همچنین به 32 کیلومتر از راه‌ها و معابر و 57 دهنه پل و ابنیه فنی واقع در طرح های هادی روستاها خسارت وارد شد که میزان خسارت وارده به این بخش 71 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزیابی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان همچنین اجرای طرح‌های هادی که در آن مطالعات جامعی در مورد هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها انجام می‌شود را در پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها بسیار مهم و اساسی دانست و با اشاره به پیگیری‌های استانی و ملی مجموعه بنیاد مسکن استان، از مدیران استانی خواست تا دغدغه بنیاد مسکن استان در تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های هادی را مد نظر قرار دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала