توضیحاتی پیرامون ابتلای 25 میلیون نفر به ویروس کووید در ایران

© Sputnik / Mohammad Sobhanتوضیحاتی پیرامون ابتلای 25 میلیون نفر به ویروس کووید در ایران
توضیحاتی پیرامون ابتلای 25 میلیون نفر به ویروس کووید در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی اظهارات رئیس جمهور ایران مبنی بر ابتلای حدود 25 میلیون ایرانی به کووید، ستاد کرونا در ایران در این مورد توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، مصطفی قانعی، دبیرکل علمی ستاد کرونا در ایران در مورد آمار و ارقام آلوده شدن 25 میلیون ایرانی به کرونا گفت: " این آمار نشان دهنده افرادی است که با بیماری کووید - 19 مواجهه داشته اند."

وی افزود: " ما کیتی به نام کیت الایزا، داریم که IGG و ایمونوگلوبولین M را اندازه گیری می کند. تست الایزا نشان می دهد که فرد در گذشته به کرونا مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است، اما به هیچ وجه به این معنا نیست که این فرد اکنون بیمار است."

روحانی: بر اساس گزارشی ۲۵ میلیون ایرانی درگیر کرونا هستند - اسپوتنیک ایران
روحانی: بر اساس گزارشی ۲۵ میلیون ایرانی درگیر کرونا هستند

قانعی خاطرنشان کرد که تست الایزا نشان می دهد که فردی مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است. این تست برای اقدامات اپیدمیولوژیک و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد، اما در کار تشخیص استفاده نمی شود.

وی همچنین یادآور شد: "وقتی تست الایزا را در جمعیت برده و یک جمعیت را با آن مورد تست قرار می دهند، به این نتیجه می رسد که چقدر از مردم به بیماری مبتلا شده اند و پادتن در بدنشان موجود است. از طرفی باید توجه کرد که بالای 90 درصد  کسانیکه به بیماری کووید – 19 مبتلا می شوند، آنقدر خفیف است که حتی به پزشک مراجعه نمی کنند. این 90 درصد  همان گروهی هستند که فقط از طریق تست الایزا یا پادتن می توانیم متوجه شویم که به بیماری مبتلا شده اند یا خیر و با تست دیگری نمی توان این موضوع را فهمید. زیرا  اصلا علائم بیماری را نداشتند که به پزشک مراجعه کنند."

وی تاکید کرد:"  بنابراین زمانیکه وزارت بهداشت اعلام می کند که 25 میلیون نفر یا نزدیک به 20 درصد جمعیت ایران، به کرونا مبتلا شده اند، به معنای همان گروه مبتلای خفیف هستند که مشکلی نداشتند که بخواهند به پزشک مراجعه کنند و تست مولکولی تشخیصی از آنها گرفته شود. بنابراین این آمار به معنای تعداد بیمار نیست، بلکه تعداد بیماران همان کسانی هستند که یا بستری می شوند و یا آنقدر علائم دارند که تست PCR برایشان انجام شده و بیماری شان تشخیص داده می شود."

یادآور می‌شود که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: " در گزارشی که از وزارت بهداشت به دستم رسیده، آمده است که تخمین زده می‌شود در 150 روز اخیر  25 میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از 200 هزار نفر در بیمارستانها بستری بودند و حدود 14 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و 30 تا 35 میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала