ارزیابی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت ثروتمندترین افراد زمین

© AP Photo / Richard Drewارزیابی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت ثروتمندترین افراد زمین
ارزیابی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت ثروتمندترین افراد زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل: ثروت 26 نفر برابر با ثروت نیمی از جمعیت جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، بیست و شش نفر از ثروتمندترین ساکنان زمین ثروتی برابر با نیمی از جمعیت جهان دارند، بیش از 70 درصد مردم جهان در شرایط نابرابری رو به رشد زندگی می کنند.

ثروت میلیاردهای آمریکایی در زمان کرونا 434 میلیارد دلار افزایش یافت  - اسپوتنیک ایران
ثروت میلیاردرهای آمریکایی در زمان کرونا 434 میلیارد دلار افزایش یافت

دبیرکل سازمان ملل این سخنان را در روز شنبه در جریان سخنرانی از راه ارتباط ویدئویی خود در یادبود مبارز علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا ، که در 18 ژوئیه 1918 به دنیا آمده بود، به زبان آورد.

وی گفت: " نابرابری یکی از ویژگی های بارز زمان ما است. بیش از 70٪ از جمعیت جهان در شرایط نابرابری رو به رشد از لحاظ درآمد و ثروت زندگی می کنند. بیست و شش نفر از ثروتمندترین مردم جهان به اندازه نیمی از جمعیت جهان ثروت دارند."

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: " نابرابری نه تنها با درآمد ، دستمزد و ثروت سنجیده می شود. به گفته وی، شانس افراد برای موفقیت در زندگی به جنسیت، خانواده و منشأ قومی آنها، نژاد، وجود یا عدم وجود معلولیت و عوامل دیگر بستگی دارد."

همانطور که گوترش خاطرنشان کرد، از نظر بسیاری، به ویژه برای مردم بومی، مهاجران، پناهندگان و اقلیت های مختلف، نابرابری به معنای تبعیض، سوء استفاده و عدم دسترسی به عدالت است. وی گفت که چنین نابرابری نقض مستقیم حقوق بشر است.    

وی گفت: "حتی قبل از بیماری همه گیر کووید-19، بسیاری از مردم در سراسر جهان متوجه شدند که نابرابری چشم اندازها و فرصتهای زندگی آنها را تضعیف می کند. آنها دیدند که جهان از توازن خارج است. آنها دیدند که اقتصاد سیاسی منابع را به سوی اقلیتی با امکانات ویژه  هدایت می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала