هشدار دوباره نهاد ایمنی هواپیمایی اروپا درباره خطر پرواز بر فراز ایران

© Sputnik / Mazyar Asadiهشدار دوباره نهاد ایمنی هواپیمایی اروپا درباره خطر پرواز بر فراز ایران
هشدار دوباره نهاد ایمنی هواپیمایی اروپا درباره خطر پرواز بر فراز ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا (EASA) در مورد خطر پرواز هواپیما های غیر نظامی و مسافربری در حریم هوایی ایران هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه EASA آمده است: "با توجه به وضعیت ناپایدار امنیتی و هماهنگی ضعیف بین هواپیمایی کشوری و عملیات نظامی ، خطر خطا در شناسایی هواپیمای غیرنظامی وجود دارد. با توجه به وجود سیستم های دفاع هوایی با فناوری پیشرفته ، توصیه می شود خطرات موجود برای هواپیما های غیر نظامی را با دقت ارزیابی کنید."

خاطرنشان می شود که خطر برای پروازهای غیر نظامی به ویژه در ارتفاع زیر 25 هزار پا (حدود 7.6 هزار متر) بالا ارزیابی می شود. این هشدار تا 21 ژانویه 2021 اعتبار دارد.

پس از سقوط هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی اوکراین در حوالی تهران ،اوضاع در رابطه با حریم هوایی ایران متشنج شده است.

سامانه پدافند هوایی ایران پیش از شلیک به هواپیمای اوکراینی جا به جا شده بود - اسپوتنیک ایران
سامانه پدافند هوایی ایران پیش از شلیک به هواپیمای اوکراینی جا به جا شده بود

یادآور می‌شود که هواپیمای بوئینگ 737-800 شرکت هئواپیمایی اوکراین هنگام  پرواز به سمت کی یف اندکی پس از ترک فرودگاه تهران در تاریخ 8 ژانویه سقوط کرد. 176 نفر مسافر جان باختند که  شهروندان ایران، اوکراین، کانادا، انگلیس، آلمان، سوئد و افغانستان بودند.

سپاه پاسداران ایران در 11 ژانویه گفت که به بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی شلیک شده و عامل انسانی مقصر آن بوده است: هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز کرد و با هدف دشمن یعنی موشک کروز اشتباه گرفته شد. در همین زمان، ایران خاطرنشان كرد كه آنها انتظار حمله از آمریكا را داشتند و به همین دلیل سیستم‌های پدافند هوایی این كشور در آماده باش کامل قرار داشتند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала