سفیر ارمنستان: افکارعمومی در آذربایجان را برای جنگ آماده کرده اند

© Sputnik / Asatur Yesayantsسفیر ارمنستان: افکارعمومی در آذربایجان را برای جنگ آماده کرده اند
سفیر ارمنستان: افکارعمومی در آذربایجان را برای جنگ آماده کرده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واردان توگانیان ، سفیر ارمنستان در مسکو اظهار داشت باکو پیش از درگیری با ایراوان "افکار عمومی در جمهوری آذربایجان را برای جنگ آماده کرده بود"

به گزارش اسپوتنیک، توگانیان گفت: "به ویژه اظهارات اخیر رئیس جمهور (الهام علی اف) در تاریخ 6 ژوئیه  که در واقع به معنای خروج باکو از روند مذاکرات (درباره قره باغ) بود."

دوشنبه گذشته ، الهام علییف رئیس جمهوری آذربایجان گفت که روند مذاکرات برای حل و فصل مناقشه قره باغ  عملاً جریان ندارد و کنفرانس های ویدئویی وزیران خارجه اهمیت ندارد.

بالا گرفتن درگیری: خطر حمله موشکی آذربایجان به نیروگاه اتمی ارمنستان  - اسپوتنیک ایران
بالا گرفتن درگیری: خطر حمله موشکی آذربایجان به نیروگاه اتمی ارمنستان

درگیری در مرز ارمنستان و آذربایجان  که از 12 ژوئیه آغاز شده ، چند روز است که در توووز و تاووش،  مناطق مجاور مرز گرجستان و در فاصله چند صد کیلومتری از قره باغ که فعلا آرام است ادامه دارد. در محل گلوله باران ها ، پاسگاه های نظامی مستقر در نزدیکی روستای مویسس قرار دارد. به گفته باکو ، 11 سرباز آذربایجانی از جمله یک ژنرال کشته شده اند. طرف ارمنی از کشته شدن دو افسر خود و مجروح پنج نفر دیگر خبر داده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به مقصر بودن در این گلوله باران ها متهم می کنند. شماری از کشورها و سازمان های بین المللی از این وضعیت ابراز نگرانی کرده  و طرفین را به گفت و گو دعوت می کنند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد آماده مساعدت به باكو و ایروان برای برقراری ثبات در مرز دو کشور است.

امروز جمهوری آذربایجان تهدید کرد نیروگاه هسته ای "متسامار" در ارمنستان را با موشک نقطه زن مورد حمله قراردهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала