ایران محور گفتگوی وزیر دفاع اسرائیل با همتای روسی اش

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر ایران محور گفتگوی وزیر دفاع اسرائیل با همتای روسی اش
ایران محور گفتگوی وزیر دفاع اسرائیل با همتای روسی اش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: شایگو وزیر دفاع روسیه در مورد امنیت خاورمیانه و همکاری های دو جانبه با وزیر دفاع اسرائیل در تماسی تلفنی به گفتگو پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام داشت، که اوضاع خاورمیانه و چشم انداز همکاری های دو جانبه در روز جمعه از طریق گفتگوی تلفنی با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و بنیامین گانتز معاون نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع اطلاعاتی اروپایی: اسرائیل سعی در تحریک ایران دارد - اسپوتنیک ایران
منبع اطلاعاتی اروپایی: اسرائیل سعی در تحریک ایران دارد

طرفین در مورد مسائل جاری و چشم اندازهای احتمالی همکاری نظامی دو جانبه و اوضاع خاورمیانه بحث و گفتگو کردند؛ این مذاکرات تمایل متقابل طرفین برای توسعه بیشتر همکاری های روسیه و اسرائیل در حوزه نظامی را تأیید کرد.

همچنین گزارش شده است که در طی این گفتگو، شایگو از گانتز دعوت کرده است تا از مجمع بین المللی فنی و نظامی "ارتش 2020" و همچنین تیم های اسرائیلی برای شرکت در بازی های بین المللی ارتش 2020، با در نظر گرفتن تجربه مشابه خود، بازدید کند.

از طرف خود، جروزالم پست گزارش داد كه در طی گفتگو بین شایگو و گانتز، موضوعات حفظ ثبات در خاورمیانه مطرح شده است؛ این گفتگو به موضوعات استراتژیک فعلی در رابطه با اوضاع در خاورمیانه و اهمیت حفظ ثبات منطقه اختصاص یافته است.

به نوبه خود، گانتز از طرف روسیه به دلیل درک منافع اسرائیل تشکر کرد و در عین حال تأکید کرد که اسرائیل همچنان به مقاومت در برابر تلاش های ایران برای دستیابی به جایگاهی در سوریه و تدوین برنامه هسته ای ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала