هشدار به خرید ماسک از دستفروشان و منابع نامشخص +ویدئو، عکس

© REUTERS / Kim Kyung Hoonچرا استفاده از ماسک "سوپاپ دار" خطرناک است؟
چرا استفاده از ماسک سوپاپ دار خطرناک است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصاویری از بازگردانی ماسک‌های استفاده شده و فروش دوباره آن به مردم موجب نگرانی بسیاری از کاربران در فضای مجازی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی با عناوین مختلف از جمله "بسته‌بندی ماسک‌های استفاده شده"، "بسته‌بندی غیربهداشتی ماسک" مبنی بر جمع‌آوری ماسک‌های مصرف شده توسط زباله‌گردها و فروش دوباره آنها در رسانه‌های اجتماعی ایران منتشر می‌شود که در بحبوبه روزهای کرونایی سبب نگرانی بیشتر مردم شده است.
دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگویی خبری در این رابطه گفت: «چگونگی امحای ماسک‌های مصرف شده، بسیار مهم است. مردم دقت داشته باشند که ماسک‌های مصرف شده می‌توانند به نوعی زباله عفونی تلقی شوند، بنابراین چگونگی امحای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. امحای ماسک‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طبق پروتکل مربوطه بوده، به عنوان زباله عفونی با آنها برخورد می‌شود، ابتدا گندزدایی شده و سپس برای امحا توسط شرکت‌ها به مناطق مشخص حمل می‌شوند.»

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

وی همچنین تاکید کرد که مردم به هیچ عنوان ماسک را از منابع نامشخص و دستفروشان خرید نکنند و بعد از استفاده از ماسک یا آن را به نوعی قیچی کنند یا طوری باشد که قابل استفاده مجدد نباشد، سپس آن را داخل کیسه فریزر قرار داده و در سطل‌های زباله بیندازند.

View this post on Instagram

A post shared by afshin.amirshahi (@afshin.amirshahi) on

کاربران از تماشای این ویدئو بسیار وحشت‌زده‌اند و عنوان می‌کنند چرا باید از ماسک‌های استفاده شده که خود منبع بیماری‌های فراوان است استفاده کرد؟! این کاربران مسبب این اتفاقات را عدم نظارت و اجازه تهیه و پخش ماسک به برخی افراد بی‌صلاحیت می‌دانند. گروهی از کاربران نیز معتقدند مردم بسیار تحت فشار هستند و حاضرند برای تهیه ماسک با قیمت مناسب آن را از دست‌فروشان خریداری کنند.

View this post on Instagram

A post shared by مشهد خبر (@mashhad_khabar) on

از طرفی گفته می شود در انبار این ساختمان که در منطقه 14 تهران است و به دلیل گودبرداری غیر اصولی فرو می‌ریزد ماسک تولید می‌شده و پس از این اتفاق کارگران مشغول جمع‌آوری ماسک‌هایی که زیر آوار بوده‌اند هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала