منبع اطلاعاتی اروپایی: اسرائیل سعی در تحریک ایران دارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / منبع اطلاعاتی اروپایی: اسرائیل سعی در تحریک ایران دارد
منبع اطلاعاتی اروپایی: اسرائیل سعی در تحریک ایران دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منبع اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی عقیده دارد که اسرائیل سعی دارد با خرابکاری ایران را تحریک کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیزنس اینسایدر، به گفته یک مقام اطلاعاتی اروپایی، اسرائیل در حال سازماندهی خرابکاری علیه ایران است تا این کشور را تحریک کند که قبل از انتخابات سال 2020 آمریکا تلافی کند، زیرا امکان دارد رئیس جمهور فعلی آمریکا، دونالد ترامپ در انتخابات شکست بخورد.

دولت ایران انتظار تقدیر از لشکر فاطمیون را دارد - اسپوتنیک ایران
دولت ایران از افغانستان انتظار دارد تا از لشکر فاطمیون تقدیر کند

به گفته وی، این کارزار نامش "فشار حداکثری با حداقل استراتژی" است. این منبع اطلاعاتی توضیح داد: "یک سری اقدامات و عملیات سریع و بدون استراتژی انجام می شود و من می ترسم که برنامه اسرائیل باعث تحریک ایران به پاسخ شود که می تواند منجر به تحریک نظامی گردد در حالی که ترامپ هنوز در سمت خود باقی است."

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اقدامات اسرائیل به این خاطر است که اگر نامزد حزب دموکرات و معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 برنده شوند، واشنگتن سعی خواهد کرد که توافق هسته ای با ایران را که ترامپ از آن خارج شده حفظ کند.

این منبع گفت: "در دولت بایدن، به ماجراجویی و مأموریت های مخفی برای منفجر کردن تاسیسات هسته ای، تمایلات کمتری وجود خواهد داشت."

وی همچنین گفت که در ایران نیز واکنش و اقدامات متقابل سخت تری را نسبت به آنچه پس از ترور سردار سلیمانی که توسط آمریكا انجام شد، در نظر دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала