آمریکا خواهان صادرات برق از کشورهای عربی منطقه به عراق است

© Fotolia / Peyman Kaiediآمریکا خواهان صادرات برق از کشورهای عربی منطقه به عراق است
آمریکا خواهان صادرات برق از کشورهای عربی منطقه به عراق است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز گذشته جلسه سه جانبه ای بین نمایندگان دولت های عراق و آمریکا و شورای همکاری برای بحث درباره موضوع پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای این شورا برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه ‌ای گفت که تلاش می ‌کند مسیر همکاری عراق و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در زمینه برق را تسهیل کند.

الجزیره: نفتکش توقیفی ایران به آبهایش بازگشت - اسپوتنیک ایران
الجزیره: نفتکش توقیفی ایران به آبهایش بازگشت

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که واشنگتن خود را ملزم به حمایت از این طرح می‌داند و این پروژه موجب بهره‌مندی مردم عراق از برق و حمایت از توسعه اقتصادی این کشور به خصوص در استان ‌های جنوبی خواهد شد.

طبق این بیانیه، دولت عراق و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، در خصوص افزایش همکاری‌های اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی خوشبین هستند و در ادامه ادعا شده است که این همکاری‌ها موجب صلح و توسعه در منطقه می‌شود.

عراق به طور سالانه ۱۳۵۰۰ مگاوات تولید برق دارد و برای تولید ۳۵۰۰ مگاوات دیگر در سال آتی برنامه‌ریزی می‌کند؛ با این وجود این کشور به ۲۰ هزار مگاوات برق نیاز دارد.

در همین راستا وزارت خارجه عراق درخصوص توافق برای اتصال شبکه برق به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیانیه ای صادر کرد.

وزارت خارجه عراق امروز جمعه در بیانیه خود اعلام کرد: روز گذشته جلسه سه جانبه ای بین نمایندگان دولت های عراق و آمریکا و شورای همکاری برای بحث درباره موضوع پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای این شورا برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: این جلسه با سازماندهی و حمایت دولت آمریکا با هدف تلاش برای ایجاد یک مسیر موثر به منظور اجرای پروژه اتصال برق عراق به کشورهای شورای همکاری و نیز گام برداشتن در مسیر تشویق همکاری اقتصادی بین عراق و شورای همکاری برگزار شد.

وزارت خارجه عراق از صدور بیانیه مشترکی خبر داد که در آن آمده است: دولت عراق و آمریکا و شورای همکاری بر حمایت کامل دوباره خود از پروژه کارگروه اتصال شبکه برق شورای همکاری به منظور اتصال شبکه های برق عراق و اعضای این شورا به یکدیگر تاکید می کنند و آمریکا متعهد به تسهیل این پروژه و تامین حمایت لازم در صورت لزوم است.

این بیانیه آورده است: دولت عراق و شورای همکاری و آمریکا در انتظار گام برداشتن برای همکاری روز افزون و مستحکم در زمینه های اقتصادی و انرژی بین آمریکا و عراق و شورای همکاری هستند تا بنیانی برای صلح و توسعه و شکوفایی در منطقه باشد.

براساس این بیانیه، دولت عراق و شورای همکاری و آمریکا خواهان اجرای سریع و کامل تعهدات جامعه بین المللی در سال 2018 میلادی در جریان کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در کویت شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала