ابتلای بیش از 66 هزار نفر به کرونا در آمریکا در یک روز

© AP Photo / Mary Altafferابتلای بیش از 66 هزار نفر به کرونا در آمریکا در یک روز
ابتلای بیش از 66 هزار نفر به کرونا در آمریکا در یک روز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در ایالات متحده باز هم افزایش یافت. در 24 ساعت گذشته بیش از 66 هزار مورد جدید در این کشور ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دانشگاه جانز هاپکینز، طی یک شبانه روز گذشته در آمریکا 66 هزار و 273 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است. به این ترتیب شمار کل مبتلایان در کشور به 3 میلیون 499 هزار و 398 نفر افزایش یافته است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران
شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ مبتلای جدید در ایران

طبق داده های دانشگاه هاپکینز، علاوه براین 941 مورد فوتی جدید ناشی از کرونا در امریکا ثبت و با این رقم شمار کل جان ‌باختگان به بیش از 137 هزار نفر رسیده است.

ایالات متحده آمریکا بالاترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان را دارد. اخیرا همواره سطح رکورد جدیدی از رقم افراد آلوده به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. به خصوص در جنوب و غرب این کشور از یک هفته به این سو میزان عفونت ها دوباره به وضوح افزایش یافته است.

در تاریخ 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارس سال جاری، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌ گیر در جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده ‌های این سازمان، بیش از 13 میلیون 700 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 587 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала