واکنش سفارت روسیه در بریتانیا نسبت به اعلامیه لندن در باره تهدید سایبری

© Fotolia / Rcfotostock لندن
 لندن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هرگونه اقدام غیردوستانه نسبت به روسیه، پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در لندن معتقد است که اعلامیه دومینیک راب وزیر امور خارجه بریتانیا در رابطه تهدیدات سایبری از سوی فدراسیون روسیه، ربطی به نگرانی در رابطه با امنیت رایانه‌ای ندارد و یک گام تبلیغاتی می‌باشد.

نماینده سفارت روسیه در لندن اعلام کرد:«اگر بخواهیم در باره تهدیدات سایبری صحبت بکنیم، طی چند سال پی در پی به لندن پیشنهاد کرده‌ایم که گفتگوی تخصصی و حرفه‌ای برای بررسی مسائلی که بروز می‌کنند را آغاز کنیم. مقامات بریتانیا از وجود مرکز هماهنگی ملی روسیه موارد رایانه‌ای مطلع هستند  که همانا ویژه رسیدگی به اینگونه مسائل تأسیس شده است. اما در رابطه با بروز موارد مذکور از طریق کانال‌های رسمی به ما رجوع نشده است.

سارقان یک جعبه بزرگ زعفران را در لندن دزدیدند + عکس  - اسپوتنیک ایران
سارقان در لندن یک جعبه بزرگ زعفران به ارزش 50 هزار پوند را دزدیدند + عکس

به این ترتیب در اینجا موضوع نه نگرانی واقعی در رابطه با امنیت رایانه‌ای، بلکه یک حرکت تبلیغاتی مطرح است.

همین موضوع به ویروس کووید مربوط می‌شود . روسیه شرکت فعالی در تلاش های بین‌المللی مربوطه از جمله اجرایی شدن ابتکار دولت بریتانیا دارد. افزون بر آن، ما به همکاران بریتانیایی پیشنهاد کردیم همکاری دوجانبه سازنده بین وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و ساختارهای تابع آن‌ها برقرار بشود. اما در جواب ما را متهم می‌کنند که سعی می کنیم اطلاعات مربوط به ساخت واکسن را بدزدیم».

پیشتر دمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود که روسیه اتهامات دخالت در انتخابات سال 2019 بریتانیا را رد می کند و آن‌ها را بی اساس می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала