روحانی: جاسک به زودی یک بندر مهم برای صادرات نفت ایران می‌شود + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی: جاسک به زودی یک بندر مهم برای صادرات نفت ایران می‌شود + ویدئو
روحانی: جاسک به زودی یک بندر مهم برای صادرات نفت ایران می‌شود + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد بندر جاسک به زودی به یک بندر صادراتی مهم برای صادرات نفت تبدیل می‌شود و جایگاه استان هرمزگان نسبت به گذشته هر روز رفیع‌تر و مهم‌تر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جراید ایران، رئیس جمهورایران ضمن بیان این مطلب افزود : من از همه دست‌اندرکان وزارت نیرو و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به دولت، کارگران، مهندسان وه مگی که که ما را خودکفا می‌کنند، تشکر می‌کنم.

​حسن روحانی صبح امروز (پنج‌شنبه) در هفته یازدهم پویش الف-ب ایران (آب برق ایران) که مربوط به افتتاح ۲۰ طرح در استان هرمزگان بود، اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای همه ما و مردم عزیز استان استراتژیک هرمزگان بود . مردم این استان هستند که از تنگه بسیار مهم هرمز حفاظت می‌کنند. بنادر هرمزگان برای کشور مهم است و از بنادر این استان کالا به داخل کشور و حتی برای رفتن به سایر کشورهای شمالی وارد می‌شود. این استان و بندر آن نقش اساسی و مهمی در صادرات کالاهای ما دارد.

یادآور می شود روحانی چندی پیش با اشاره با امکان استفاده از بندر جاسک حتی به عنوان جایگزین برای تنگه هرمز اعلام کرده بود جاسک به پایگاه مهم صادرات نفت ایران تبدیل خواهد شد و ما قادریم از استان بوشهر تا استان هرمزگان، طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک را اجرا کنیم

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این طرح تا اسفند امسال، روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران از جاسک صادر شود.

روحانی در ادامه بیان داشت: استراتژیک بودن این طرح به این معنی است که بسیاری از کشورهای منطقه راه دیگری برای صادرات نفت خودشان پیدا کردند تا در یک شرایط روز خطر برای تنگه هرمز بتوانند نفت خود را صادر کنند. یعنی از روش‌های دیگر راهی برای صادراتشان چه از دریای سرخ یا یا دریای عمان یا مدیترانه پیدا کردند.

رئیس‌جمهور ایران  در دنباله سخنان خود خاطرنشان ساخته بود تنها کشوری که این وسط مانده بود و اگر روزی تنگه هرمز به هر دلیلی بسته می‌شد صادرات نفتش به طور کامل متوقف می ‌شد جمهوری اسلامی ایران بود یعنی شعاری که می ‌دادیم ما در کنار تنگه هرمز هستیم و آبراه در اختیار ماست این حرف کاملا درست است اما برای روز مبادا مشکل عظیمی برای خود ما به وجود می‌ آمد و امروز ما ( با بهره برداری از بندر جاسک) از این مشکل عبور کردیم.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала