حمله سایبری به توییتر و هک شدن اکانت های ثروتمندترین شهروندان دنیا

© AFP 2023 / EMMANUEL DUNANDحمله سایبری به توییتر و هک شدن اکانت های ثروتمندترین شهروندان دنیا
حمله سایبری به توییتر و هک شدن اکانت های ثروتمندترین شهروندان دنیا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس بیانیه سرویس پشتیبانی توییتر ، این شبکه اجتماعی مورد حمله سایبری قرار گرفته و حساب های کاربری ثروتمندترین شهروندان جهان در آن هک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این افراد ناشناس در حساب های کاربری افراد مشهور از جمله ایلون ماسک،   بنیانگذار تسلا توییت های تقریباً هم شکلی را منتشر کرده بودند. در میان قربانیان ، جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده ، باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین این کشور، میلیاردر بیل گیتس و دیگران دیده می شوند. نویسندگان این پیام ها قول داده بودند بیت کوین های ارسال شده به آنها را طی مدت 30 دقیقه به میزان دو برابر برگردانند.

بعداً ، سرویس پشتیبانی فنی توییتر اعلام کرد که بیشتر این اکانت ها پس از بررسی به دلیل مشکل امنیتی حالا در دسترس هستند ، اما بروز اختلالات در کار آنها هنوز هم  ممکن است. جک دورسی، بنیانگذار و مدیرعامل توییتر پس از این حادثه گفت: این شرکت پس از درک کامل اوضاع فعلی،  اطلاعات مربوطه  را ارائه خواهد داد.

 زاکربرگ  - اسپوتنیک ایران
مثلث اعتراضی فیس‌بوک، توییتر، ترامپ

در بیانیه سرویس پشتیبانی فنی توییترآمده است: "ما متوجه شدیم که این حمله برنامه ریزی شده از طریق مهندسی اجتماعی توسط افرادی است كه برخی از كارکنان  ما را كه به سیستم ها و ابزارهای داخلی دسترسی دارند ، به عنوان اهداف خود انتخاب کرده بودند. ما می دانیم كه آنها (هكرها) از این دسترسی برای کنترل بسیاری از حساب ها و توییتهای بسیار مهم (از جمله تأیید شده) استفاده كرده اند. "،.

در این بیانیه خاطرنشان می شود "به محض این که ماجرا را فهمیدیم ، بلافاصله حسابهای آسیب دیده را مسدود کردیم و توئیتهای ارسال شده توسط مهاجمان را حذف کردیم ... ما همچنین حسابهای بی اعتبارشده را مسدود کردیم و و در صورت اطمینان پیدا کردن به تامین امنیت،  دسترسی آنها را به صاحبان واقعی بازمی گردانیم "

بیش از 300 تراکنش به آدرس بیت کوین انجام شده که توسط افراد ناشناس در حساب های کاربری شخصیت های مشهور در توییتر منتشر شده و  12.3 بیت کوین دریافت و 5.8 بیت کوین ارسال گردیده است . قیمت هر  بیت کوین حدود 9.2 هزار دلار آمریکا است و بنابراین در مجموع حدود 112 هزار دلار منتقل شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала