ترامپ به فکر ممنوع کردن ورود میلیونها کمونیست چینی به آمریکا است

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ به فکر ممنوع کردن ورود میلیونها کمونیست چینی به آمریکا است
ترامپ به فکر ممنوع کردن ورود میلیونها کمونیست چینی به آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در حال بررسی مسئله ممنوع کردن ورود اعضای حزب كمونیست چین و خانواده های آنها را به ایالات متحده آمریكا است.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر توسط روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع نزدیک به دولت آمریکا اعلام شده است.

به نوشته این روزنامه ، دولت آمریکا در حال بررسی امکان محدود کردن ورود پرسنل نظامی ارتش آزادیبخش خلق چین  و روسای شرکتهای دولتی چین  به این کشور است. همچنین احتمال لغو ویزاهای معتبر کمونیستهای چینی و خانواده های آنها نیز مورد بحث قرار دارد. پرزیدنت ترامپ هنوز تصمیم نهایی خود را در مورد وضع تحریم های جدید علیه چینی ها و شکل اجرای آنها، نگرفته است.

اقدامات آمریکا علیه اپلیکیشن های چینی TikTok و WeChat  - اسپوتنیک ایران
اقدامات آمریکا علیه اپلیکیشن های چینی TikTok و WeChat

خاطرنشان می شود اگر این اقدامات عملی شود ، ایالات متحده با مشکلات عملی روبرو خواهد شد. مثلاً  فقط در سال 2018 ، سه میلیون چینی از ایالات متحده بازدید کردند ، و مقامات آمریکا درباره وضعیت حزبی آنها  تقریبا هیچ چیزی نمی دانند. حزب کمونیست چین در کل حدود 92 میلیون عضو دارد.

پیش از این ، ترامپ اعلام کرده بود که لایحه تحریم ها علیه چین را در رابطه با اوضاع در هنگ کنگ و همچنین دستورالعمل اجرایی برای محروم کردن هنگ کنگ از امتیازات تجاری و  اقتصادی در روابط با ایالات متحده  را امضا کرده است. به گفته وی ، چنین اقداماتی به منظور مجازات چین به خاطر "اقدامات تبعیض آمیز" علیه مردم هنگ کنگ انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала