از سرگیری برخوردها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان

© © Ministry of Defence of The Republic of Armeniaاز سرگیری برخوردها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان
از سرگیری برخوردها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز پنجشنبه از سرگیری درگیری ها در مرز ارمنستان و آذربایجان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خانم شوشا استپانیان در فیسبوک نوشت:" شب گذشته در ساعت 03.40 (ساعت 4 و 10 دقیقه بامداد به وقت تهران ) ، نیروهای مسلح ارمنستان در خط مقدم متوجه نقل و انتقالات دشمن شدند. یگانهای ارمنی با ایجاد خط دفاعی تلاش دشمن را برای خرابکاری خنثی کرده و دشمن با متحمل شدن تلفات مجبور به عقب نشینی گردید".

به گفته وی ، ساعت 04.20 یگان های آذربایجانی با استفاده از یک هویتزر D-30 به گلوله باران روستاهای ایگپار و مویسس پرداختند.

استپانیان با بیان اینکه این اولین نقض بزرگ رژیم آتش بس است که از نیمه شب 15 ژوئیه برقرار شده است ، گفت: "آتشباری  در حال حاضر ادامه دارد. واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان در حال خنثی کردن تحریکات نیروهای مسلح آذربایجان هستند."

ایران از آذربایجان و ارمنستان خواست تا اختلافات سیاسی را مسالمت آمیز حل کنند - اسپوتنیک ایران
ایران از آذربایجان و ارمنستان خواست تا اختلافات سیاسی را مسالمت آمیز حل کنند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود ، از سرگیری درگیری ها را تأیید کرد. گزارش شده است که نیروهای مسلح ارمنستان تلاش دیگری برای حمله به مواضع در منطقه تووز، واقع  در مرز انجام داده وروستاهای اقدم ، دندار گوشچو و واحیدلی با استفاده سلاح های دارای کالیبر بزرگ و خمپاره اندازها گلوله باران شدند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تصریح کرد که در بین مردم غیرنظامی هیچ کس آسیب ندیده است.

درگیری در مرز ارمنستان و آذربایجان  که از 12 ژوئیه آغاز شده ، چند روز است که در توووز و تاووش،  مناطق مجاور مرز گرجستان و در فاصله چند صد کیلومتری از قره باغ که فعلا آرام است ادامه دارد. در محل گلوله باران ها ، پاسگاه های نظامی مستقر در نزدیکی روستای مویسس قرار دارد. به گفته باکو ، 11 سرباز آذربایجانی از جمله یک ژنرال کشته شده اند. طرف ارمنی از کشته شدن دو افسر خود و مجروح پنج نفر دیگر خبر داده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به مقصر بودن در این گلوله باران ها متهم می کنند. شماری از کشورها و سازمان های بین المللی از این وضعیت ابراز نگرانی کرده  و طرفین را به گفت و گو دعوت می کنند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد آماده مساعدت به باكو و ایروان برای برقرار ثبات در مرز دو کشور است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала