مقام ایرانی: روابط ما با روسیه در مسیر صحیحی است و درهر حالتی ادامه خواهد یافت

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoکارشناس ایرانی: روابط ما با روسیه در مسیر صحیحی است و درهر حالتی ادامه خواهد یافت
کارشناس ایرانی: روابط ما با روسیه در مسیر صحیحی است و درهر حالتی ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید محمد کاظم سجادپور، کارشناس ایرانی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد روابط جمهوری اسلامی با روسیه در مسیر صحیحی قرار دارد و در هر حالتی از جمله تمدید تحریم تسلیحاتی بین المللی علیه ایران ادامه خواهد یافت.

آقای سید محمد کاظم سجادپور که معاون وزیر امور خارجه ایران، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، استاد تمام وقت در رشته روابط بین‌الملل و عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران است، این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت که چنین بود:

ایالات متحده در تلاش است مکانیسم جدید تحریم های ضد ایرانی را به اجرا بگذارد. از جمله اخیراً آمریکا پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بر اساس برجام را به فدراسیون روسیه ارسال کرده است . از فدراسیون روسیه چه اقداماتی انتظار دارید؟ اگر پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی هنوز توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود،  ایران چه اقداماتی را انجام خواهد داد - چگونه می توانید در این مورد همکاری نظامی و فنی با روسیه بسازید؟

تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سازنده نیست - اسپوتنیک ایران
زاخاروا: تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سازنده نیست

آقای سید محمد کاظم سجادپور در جریان چهارمین دور گفتگوی ایران و روسیه که توسط باشگاه بین المللی بحث و گفتگوی "والدای" و موسسه مطالعات بین المللی و سیاسی ترتیب یافته بود، گفت : البته برجام محصول اقدامات جمعی گروه  5 + 1 است که در آنجا ایالات متحده آمریکا نقش آفرین مهمی بود مهمی بود و  بنابراین بقای برجام به طرفهای دیگر نیز بستگی دارد.  روسیه دوست و شریک کشور ما است که نقش آن در دستیابی به پیروی از قوانین بین المللی بسیار مهم است ، آنچه سآمریکا  انجام می دهد عیر قانونی قانونی است و ما منتظر پشتیبانی نه تنها روسیه و چین هستیم بلکه ا هر عضو معقول جامعه بین المللی هستیم زیرا در این حالت ایالات متحده قوانین داخلی خود را به نظام بین المللی تحمیل می کند که این امر مغایر با منافع هر کشوری در جهان است.... به هر حال ، روابط ما با روسیه در مسیر صحیح است و این نمته  امروز در جریان بحث ما تأیید شد... ما بدون در نظر گرفتن تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا ، همچنان به همکاری خود با روسیه ادامه خواهیم داد.

چند روز پیش اعلام شد کاخ سفید امیدوار است که روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را مسدود نگنند

این مطلب را رابرت او براین مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی اعلام کردو

خبرنگاران از وی پرسیدند که دولت چه کار خواهد کرد اگر روسیه و چین تمدید تحریم ایران  در شورای امنیت سازمان ملل متحد را مسدود کنند.

او براین گفت: « من امیدوارم که آنها این کار  را انجام ندهند. من فکر نمی کنم که کشورهای زیادی در جهان باشند که بخواهند ایران موشک های بالستیک برد متوسط، تانک های جنگی، هواپیماهای نظامی نسل چهار و پنج را وارد کند. من فکر نمی کنم که این امر به نفع کسی در منطقه باشد. این کار به نفع هیچ کسی در جهان نیست، هم روس ها و هم چینی ها از این موضوع آگاهند.»

وی افزود: « ما امیدواریم که آنها یا ممتنع باشند یا به قطع نامه رای دهند. قطع نامه ای که ارسال تسلیحات با فن آوری بالا را به ایران ممنوع می کند. اگر این اتفاق نیافتد ما ابزارهای دیگری به صورت ذخیره داریم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала