مقام روس: برون سپاری می تواند تجارت بین ایران و روسیه را تسهیل کند

© Sputnik / Shiva Abshenasمقام روس: برون سپاری می تواند تجارت بین ایران و روسیه را تسهیل کند
مقام روس: برون سپاری می تواند تجارت بین ایران و روسیه را تسهیل کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام اقتصادی روس اعلام کرد در شرایط تحریم ها علیه تهران برون سپاری فعالیت اقتصادی خارجی ، که در آن تجارت از طریق یک شرکت واسطه انجام می شود، می تواند تعامل اقتصادی فدراسیون روسیه و ایران را تسهیل کند.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب را ولادیمیر اوبیدنوف رئیس شورای تجارت روسیه و ایران در اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه اظهار داشته است.

وی گفت: "[برای تسهیل تجارت تحت شرایط تحریم] چنان راهی وجود دارد که ما قبلاً نیز از آن استفاده کرده ایم. منظور برون سپاری فعالیت اقتصادی خارجی است. استفاده از این ساز و کار به این دلیل مهم است که ممکن است تولید کنندگان روسی تمایلی به انجام معاملات با کارآفرینان و تاجران ایرانی نداشته باشند ، زیرا آنها می ترسند تحت تحریم های آمریکا قرار بگیرند".

هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران
درخواست چین برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران

رئیس شورای تجارت روسیه و ایران افزود: این سیستمی است که  "در  آن یک شرکت ویژه که برای چنین مواردی ایجاد شده نقش فروشنده محصولات یک تولید کننده روسی را ایفا می کند که به دلیل برخی ملاحظات نمی خواهد تجارت خود با ایران را فاش کند." اوبیدنوف گفت: "این شرکت ثالث  کالاهایی را از تولید کننده خریداری می کند و سپس توافق نامه ای را برای تحویل آن به طرف ایرانی منعقد می کند."

وی همچنین گفت كه "در شورای تجارت روسیه و ایران چندین شركت از این نوع ایجاد شده كه مجوز های لازم را از نهادهای دولتی مربوطه دریافت کرده اند اند." ولادیمیر اوبیدنوف گفت: "امروز همه آنها کاملاً آماده همکاری با شرکای ایرانی هستند."

انجام عملیات بازرگانی برای ایران پس از خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته ای برجام در سال 2018 بسیار دشوارتر شده است. ایالات متحده تعدادی از تحریم های اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرده و از جمله به دنبال این است که صادرات نفت ایران را به طور کامل متوقف کند. همچنین ، تحت فشار واشنگتن ، تهران از سیستم پرداختی بین المللی SWIFT اخراج شده و این باعث گردیده روابط اقتصادی تجاری ایران با شرکای خارجی به طور جدی پیچیده شود.

برون‌سپاری به واگذاری انجام فرایندها یا فعالیت‌های داخلی یک کسب و کار به یک تأمین کننده خارجی تحت قرارداد مشخص اطلاق می‌شود. هنگامی که یک سازمان برخی از فعالیت‌ها یا فرایندهای کسب و کار خود را به عرضه‌کننده‌ای در بیرون از شرکت یا سازمان خود بسپارد این عمل را برون‌سپاری می‌نامند. در بسیاری موارد در برون‌سپاری، حق تصمیم‌گیری و عوامل تولید هم به سازمان دیگر واگذار می‌شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала