۲۰ درصد فوتی ها در ایران کرونا داشتند

© Photo / IRNAدکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ایران
دکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ایران بیان داشت که یک پنجم فوتی های روزانه در کشور برای بیماران کرونایی است و این یک زنگ خطر جدی برای کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی روز سه شنبه در جلسه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در همدان گفت: روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آنها بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: هر چند بیشتر فوتی های ویروس کرونا را افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای تشکیل می دهند اما در صورت نبود این ویروس این طیف از افراد تا چندین سال دیگر عمر می کردند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: امید به زندگی در کشور بالای ۷۰ سال است و کسی که به سن ۶۰ سال می رسد ۲۲ سال دیگر امید به زندگی دارد.

حریرچی در خصوص عوامل موثر در بروز کرونا بیان داشت: یکی از عوامل ابتلا به کرونا مسافرت ها است که طبق بررسی های صورت گرفته ساکنان استان های قرمز کرونایی برای دوری از این بیماری بیشتر سفر می روند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران
شناسایی ۲ هزار و ۵۲۱ مبتلای جدید در ایران

وی ادامه داد: این قبیل مسافرت ها به مثابه بمب ساعتی است چرا که این افراد بیشتر استان های سفید را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند.

حریرچی گفت: سلامت مردم در کنار معیشت بسیار با اهمیت است و براساس آمارهای موجود حدود هشت درصد مبتلایان به کرونا در همدان ناشی از تماس ها و درگیری ها ناشی از بازگشایی مشاغل بوده است.همچنین ۴۱ درصد ناشی از دورهمی های خانوادگی و ۵۱ درصد مابقی نیز مربوط به خانواده هایی است که از بیرون بیماری را به داخل خانه راه داده اند.

وی ادامه داد: حدود نیمی از مبتلایان به کرونا در همدان خانم های خانه دار هستند که به ۲ علت حضور در دورهمی یا از طریق سایر اعضای خانواده با این ویروس درگیر شدند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ۴۴۶ نفر از کارکنان بهداشت و درمان استان همدان کرونایی شدند که سه درصد نیروی ۱۵ هزار نفری را درگیر کرده است.

حریرچی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته ویروس کرونا از پیچیدگی و هوش بالایی برخوردار است و نگرانی ما استان هایی است که موفق عمل کردند چراکه ابتلا کم بود و یک اشتباه باعث افزایش بالای شمار مبتلایان می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала