گزارش و تحلیل

کرونا جهش ژنتیکی داشته

CC BY 4.0 / IRNA / علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت
علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دکتر علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انتقال دانشجویان رشته های مختلف از جمله پزشکی به شهرها و استان های محل زندگی خود به خبرنگار اسپوتنیک در تهران توضیح داد.

از بابت مدارس و دانش آموزان بسیار کمتر از دانشجویان است، چرا که برخی دانشجویان ملزم به استفاده از خوابگاه هستند و محیط های خوابگاهی یکی از محل‌های شیوع کرونا است که کنترل آن بسیار مشکل است. بنابراین در رابطه با دانشجویان در ستاد ملی مبارزه با کرونا موضوعات کلی مطرح شد که با همکاری وزارت علوم هم مواجه گشت. بنا بر تصمیم این ستاد قرار شد دانشجویانی که امکان تحصیل در دانشگاه محل زندگی خود را دارند دانشگاه مربوطه همکاری لازم را حتما انجام دهد تا برای مدت کرونا بتوان مهمان آن دانشگاه بود، البته که آموزش های مجازی، آنلاین و الکترونیک هم مد نظر خواهد بود.

از این موضوع می‌ توان در بحث عدالت آموزش هم استفاده کرد. یعنی اگر استاد برجسته ای در نقطه ‌ای از کشور وجود دارد، حتی دانشجویان نقاط محروم هم می توانند به وسیله کلاس های آنلاین یا مجازی از علم آن استاد استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: درباره دانشجویان خارج کشور نیز ما اصولی را داریم از جمله اینکه باید دانشگاه آنها مورد تایید داخل کشور باشد، پذیرش یکی از دانشگاه های داخل کشور را اخذ کنند و تعدادی واحد را به عنوان پیش نیاز بگذرانند که در شرایط کرونا نیز اصول کماکان برقرار است و تغییری نمیکند.

واکسن های پیش رس کووید به خوبی آزمایش نشده اند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکسن های پیش رس کووید به خوبی آزمایش نشده اند

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره جهش ژنتیکی ویروس کرونا اظهار داشت:

اخیراً مقالاتی در رابطه با جهش ژنتیکی ویروس کرونا منتشر شد، که دو مبحث را بررسی می‌کند. یک این که با این جهش میزان سرایت افزایش یافته و دو اینکه جهش ژنتیکی ویروس روی کشندگی آن تاثیری نگذاشته، برای آنکه بتوانیم متوجه شویم این جهش ژنتیکی در داخل کشور ما نیز رخ داده یا خیر باید از نظر ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار دهیم. یعنی به واسطه علائم بالینی نمی‌ توان متوجه جهش یافتن ویروس شد و تا کنون بررسی های تشخیصی در داخل کشور صورت نگرفته.

وی در ادامه افزود: بسیاری در سراسر جهان به دنبال تغییر رفتار ویروس هستند و مداوم آن را بررسی می‌ کنند اما نکته مهم این است که ما انسان‌ ها باید به دنبال تغییر رفتار خود باشیم، چرا که ویروس کماکان در حال خطرناک تر شدن است و هیچ نوع تغییری را به نفع انسان‌ ها انجام نداده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала