بدترین آشفتگی انگلیس در 300 سال اخیر

© AFP 2023 / Justin Tallisبدترین آشفتگی انگلیس در 300 سال اخیر
بدترین آشفتگی انگلیس در 300 سال اخیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماه گذشته میلادی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد اقتصاد انگلیس برای سال جاری رشد منفی بیش از 10 درصدی را خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دفتر نظارت بر بودجه انگلیس هم پیش‌بینی کرده است در صورتی که شاهد تداوم تبعات شیوع کرونا باشیم ممکن است اقتصاد این کشور برای سال جاری رشد منفی 14 درصدی را تجربه کند.

کمپانی لاکهید مارتین تحت تحریم چین قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
کمپانی لاکهید مارتین تحت تحریم چین قرار گرفت

در گزارش این دفتر آمده است در صورتی که این اتفاق رخ دهد دولت انگلیس مجبور خواهد شد تا 500 میلیارد دلار استقراض کند.

دفتر نظارت بر بودجه که دولت انگلیس از پیش ‌بینی ‌ها و گزارشات آن استفاده می‌ کند اعلام کرده که به احتمال زیاد لندن باید برای جبران کسری شدید در بودجه عمومی خود به سمت  افزایش مالیات و یا کاهش مخارج روی بیاورد.

گزارش این دفتر می‌افزاید که انگلیس به سمت بدترین سقوط اقتصادی و تولید ناخالص داخلی در 300 سال گذشته می‌رود به گونه‌ای که در تمام سناریوهای پیش‌بینی شده سقوط اقتصادی انگلیس بیش از 10 درصد برای سال جاری خواهد بود.

این گزارش تاکید می‌کند سقوط اقتصادی انگلیس باعث خواهد شد دولت این کشور به سمت حجم بی‌سابقه استقراض بین 13 تا 21 درصد تولید ناخالص داخلی برود و همین امر باعث خواهد شد تا بدهی دولت انگلیس به بالای صد در صد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد.

بر اساس سناریوی پیش‌بینی شد که نه خوش‌بینانه است و نه بدبینانه در صورتی که شاهد تداوم نسبی و متوسط تبعات اقتصادی شیوع کرونا در بلندمدت باشیم اقتصاد انگلیس برای سال جاری سقوط 12.4 درصدی خواهد بود و اگر اوضاع بدتر شود این رقم به 14.3 درصد افزایش خواهد یافت.

در سناریوی بدبینانه پیش‌بین شده است میزان استقراض دولت انگلیس برای سال جاری به 391 میلیارد پوند معادل 490 میلیارد دلار افزایش یابد و در خوش بینانه‌ترین حالت هم این استقراض کمتر از 263 میلیارد پوند نخواهد بود و حداقل اقتصاد این کشور رشد منفی 10.6 درصدی خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала