بیانیه سفارت ترکیه در سالگرد کودتای نافرجام درباره موضع ایران

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه سفارت ترکیه در سالگرد کودتای نافرجام درباره موضع ایران
بیانیه سفارت ترکیه در سالگرد کودتای نافرجام درباره موضع ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت ترکیه در ایران با اشاره به حوادث کودتای نافرجام این کشور عنوان کرد: ترکیه هرگز فراموش نخواهد کرد که کشور دوست و همسایه، ایران در روندی اینچنین سخت در کنارش قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سفارت ترکیه در ایران با صدور بیانیه ای با اشاره به کودتای نافرجام 15 ژوئیه در ترکیه اعلام کرد: ترکیه هرگز فراموش نخواهد کرد که کشور دوست و همسایه، ایران در روندی این چنین سخت در کنارش قرار گرفته است.

بدترین آشفتگی انگلیس در 300 سال اخیر - اسپوتنیک ایران
بدترین آشفتگی انگلیس در 300 سال اخیر

در چارچوب 15 ژوئیه روز اتحاد ملی و مردم سالاری، چهارمین سال روز خنثی ‏سازی اقدام خائنانه کودتا علیه مردم سالاری و استقلال ترکیه در پرتو اراده و دلاوری ملت ترکیه را گرامی می‏ داریم.

در این روز با اینکه در غم یاد 251 شهید از دست رفته‏ مان هستیم در عین حال به دلیل اینکه ملتمان مبارزه ‏ای کم ‏نظیر برای مردم سالاری و حماسه ای در میهن ‏دوستی را به نمایش گذاشتند، احساس سرافرازی می‏ کنیم.


در آن اقدام خائنانه، کودتاچیان قصد جان مردم ترکیه را کردند، بنای مجلس کبیر ملی ترکیه - نماد مردمسالاریمان- را بمباران کرده و نیروهای پلیس و سربازان مدافع وطن را به شهادت رساندند. این اقدام خائنانه در پرتو فداکاری شهیدان و دلاوری جانبازانی که در برابر تانک‏ها و هواپیماها ایستادگی کردند خنثی شد.

موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدام به کودتای 15 ژوئیه و حمایت این کشور از کشورمان از نخستین لحظات از منظر پیوندهای تاریخی و روابط دوستانه دو کشور بسیار پرمعناست. ترکیه هرگز فراموش نخواهد کرد که کشور دوست و همسایه، ایران در روندی اینچنین سخت در کنارش قرار گرفته است.

در اصل می دانیم که نظام جمهوری اسلامی ایران برای عناصر فتو فرصتی برای ریشه دوانی در ایران و مسموم کردن این کشور با فعالیتهایشان قائل نشده است. عمیقاً معتقدیم که کشورهایمان با اراده ای یکسان همکاری خود در مقابل یک سری اقدامات فردی در این زمینه را تداوم خواهند بخشید.

به مناسبت 15 ژوئیه روز اتحاد ملی و مردمسالاری، یاد و خاطر 251 خواهر و برادر به شهادت رسیده که در مبارزه پرافتخار برای مردمسالاری را با قدردانی گرامی داشته و نیز مراتب تشکر خود از بیش از دو هزار جانبازمان را برای شجاعتی که از خود نشان دادند تقدیم میداریم.

مبارزه ما با شاخه‏ های فتو در خارج از کشور مبارزه‏ ای طولانی است. دولت ما با عزمی راسخ فعالیت ‏های خود در این راستا را ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала