بدهی شرکت‌های جهان رکوردها را شکست

© Sputnik / Alexandr Demyanchuk /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد بی سابقه بدهی شرکت‌های جهان
رکورد بی سابقه بدهی شرکت‌های جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کووید، باعث افزایش بی‌سابقه بدهی شرکت‌های جهان نزدیک به ۹.۳ تریلیون دلار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، با استناد به تحقیقات شرکت «جانوس هندرسون»، کووید، باعث افزایش بی‌سابقه بدهی شرکت‌های جهان نزدیک به ۹.۳ تریلیون دلار شده است.

ریاست شرکت تحلیلی  Janus Henderson در این خصوص توضیح داده گفت:« بدهی شرکت‌های جهان به ۱۲ درصد افزایش یافته و نزدیک به ۹.۳ تریلیون دلار رسیده است. کووید همه چیز را تغییر داده است. حالا مسئله حفظ سرمایه و ساختن یک تزارنامه محکم است.

سال گذشته نیز تحت تاثیر ادغام و مالکیت و همچنین استقراض شرکت ها برای تامین بازخرید و سود سهام به سهامداران، این بدهی رشد ۸ درصدی را تجربه کرد. اما افزایش سال جاری به دلیلی کاملا متفاوت خواهد بود.

راز موفقیت کاهش 3.3 درصدی بدهی خارجی ایران  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
راز موفقیت کاهش 3.3 درصدی بدهی خارجی ایران

شرکت‌های جهان در فاصله ژانویه تا مه، در مجموع از بازار اوراق قرضه ۳۸۴ میلیارد دلار بهره مند شدند و این شرکت تخمین زده است که هفته‌های اخیر رکورد جدیدی را از حیث صدور اوراق قرضه از سوی شرکت‌ها با سطح اعتباری پایین‌تر ثبت کرده است.

حدود نیمی از بدهی شرکتی جهان به مبلغ ۳.۹ تریلیون دلار به شرکت‌های آمریکایی مربوط است و این شرکت‌ها در پنج سال گذشته با بیشترین سرعت نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ شاهد رشد بدهی بوده اند البته به غیر از سوئیس.

آلمان با ۷۶۲ میلیارد دلار بدهی در رده دوم است. علاوه بر این، سه شرکت از بدهکارترین شرکت‌های جهان در این کشور قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به فولکس واگن با ۱۹۲ میلیارد بدهی اشاره کرد.

مطابق با پیش‌بینی بانک جهانی، بدترین رکود از زمان جنگ جهانی دوم در انتظار اقتصاد جهانی است. در کشورهای پیشرفته فعالیت اقتصادی به میزان 7 درصد و در کشورهای درحال رشد، دو و نیم درصد کاهش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала