آمادگی آمریكا برای قطع روابط خود با برخی سازمان های بین المللی

© AFP 2023 / TT News Agency / Fredrik Perssonآمادگی آمریكا برای قطع روابط خود با برخی سازمان های بین المللی
آمادگی آمریكا برای قطع روابط خود با برخی سازمان های بین المللی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده ترامپ، هنگامی که توافق ها و سازمان های بین المللی نسبت به کشور ما ناعادلانه و پول مالیات دهندگان را هدر بدهد، از انها کناره گیری می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان مشاور رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی رابرت اوبراین، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، آمادگی خود از مشارکت در کار با سازمان های بین المللی را اعلام کرد.

سازمان بهداشت جهانی هنوز پیام رسمی خروج آمریکا را دریافت نکرده است - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی هنوز پیام رسمی خروج آمریکا را دریافت نکرده است

وی این موضوع را در مقاله ای در نیویورک اعلام کرد. به گفته وی، آمریکا اگر این اقدامات را مفید و مؤثر قلمداد کند، این کار را انجام خواهد داد و از سازمان های بین الملی خارج خواهد شد.

وی گفت: "به عقیده ترامپ، هنگامی که توافق ها و سازمان های بین المللی نسبت به کشور ما ناعادلانه و پول مالیات دهندگان را هدر بدهد، از انها کناره گیری می کنیم".

اوبراین خاطرنشان کرد که اقدامات ترامپ به ویژه عقب نشینی از تعدادی از معاهدات و سازمان ها "به هیچ وجه نقش اصلی ایالات متحده را کم نمی کند و به این بدان معنی نیست که ما از تعهدات یا ایده های خود کنار می رویم."

مشاور رئیس جمهور امریکا گفت: "اما اگر ما نتوانیم به همراه متحدان و شرکای خود نهادهای بین المللی یا توافقاتی را که مضر برای دموکراسی است را تغییر دهیم، پس نباید آنها را تأمین مالی کنیم و از انجام این کار امتناع می ورزیم."

در ژوئن سال 2018، ایالات متحده کناره گیری خود را از شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد و هفته پیش از همکاری با سازمان بهداشت جهانی کناره گیری نمود.  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала