حزب الله عراق: برای اخراج نظامیان آمریکایی آماده‌ هستیم

© AP Photo / Karim Kadimحزب الله عراق : برای اخراج نظامیان آمریکایی آماده‌ هستیم
حزب الله عراق : برای اخراج نظامیان آمریکایی آماده‌ هستیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک فرمانده ارشد گردان‌های حزب الله عراق از آمادگی کامل این نیروها برای برخورد با آمریکایی ها و اخراج آنان از این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابو علی عسکری مقام امنیتی کتائب حزب الله در این باره گفت: آمریکایی ها باید بدانند که تصمیم عراقی ها برای اخراج آنان تغییر نمی کند. هیچ طرفی نمی تواند برای تضمین بقای آن ها در خاک عراق کاری انجام دهد.

حضور نیروهای نظامی ارتش عراق در مرزهای ایران - اسپوتنیک ایران
حضور نیروهای نظامی ارتش عراق در مرزهای ایران

ابو علی عسکری افزود: چاره ای جز ادامه مقاومت و فشارهای مردمی، سیاسی، امنیتی و رسانه ای بر اشغالگران نیست؛ مقاومت و فشار باید تا تسلیم شدن هم ردیفان قاتل آمریکا در مقابل اراده ملی عراقی ها استمرار داشته باشد. آمریکایی ها زبانی جز زور و قدرت را نمی فهمند بنابراین ما نیز با زبان زور با آنان صحبت خواهیم کرد.

گفت و گو بین دو کشور پس از آنكه پارلمان عراق 5 ژانویه با اکثریت آراء خواستار خروج نیروهای خارجی از این کشور و همچنین بازنگری در شکل همکاری با ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری آمریکا گردید ،قطع شده بود . این اقدامات به منزله پاسخ به عملیات ایالات متحده در حوالی فرودگاه بین المللی بغداد بود که منجر به کشته شدن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابو مهدی المهندس، معاون فرمانده حشد الشعبی عراق شد. در واشنگتن معتقد بودند  آنها در سازماندهی حمله به سفارت آمریكا در بغداد در تاریخ 31 دسامبر 2019 دست داشتند. در پاسخ ، ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق حمله کرد.

پس از این وقایع ، ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده تعدادی از تاسیسات را که ارتش آمریکا قبلاً در آن مستقر شده بود ، از جمله تعدادی از پایگاه های هوایی و همچنین مقر مشاوران نظامی ائتلاف را به ارتش عراق تحویل داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала