انتقاد روسیه از مکانیزم کمک ‌رسانی به سوریه از طریق مرزها

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد روسیه از مکانیزم کمک ‌رسانی به سوریه از طریق مرزها
انتقاد روسیه از مکانیزم کمک ‌رسانی به سوریه از طریق مرزها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد ابراز داشت: مکانیزم کمک ‌رسانی به سوریه از طریق مرزها توسط بعضی از بازیکنان خارجی به عنوان ابزار تقویت خطوط تقسیم در این کشور، استفاده می ‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد، بیان داشت: سازمان‌ های تروریستی شناخته ‌شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد که هنوز هم کنترل بر مناطق حوزه تنش‌ زدایی ادلب را در دست دارند، کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد را به عنوان قدرت نفوذ بر ساکنین ملکی و به ‌طور آشکار از این طریق پول بدست می‌آورند.

لاوروف و پمپئو در مورد حل مشکلات در سوریه، لیبی و افغانستان گفتگو کردند - اسپوتنیک ایران
لاوروف و پمپئو در مورد حل مشکلات در سوریه، لیبی و افغانستان گفتگو کردند

نبنزیا گفت: شواهد مستقیم و غیر مستقیم روز به روز زیاد می‌ شوند. علاوه بر این، مکانیزم "مرزها" توسط بازیکنان خارجی به عنوان ابزار تقویت خطوط مستقیم در سوریه، که تهدید جداسازی چندین مناطق سوریه را در پی دارد، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این برخلاف اصل احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است که بارها در قطعنامه‌ های شورای امنیت، از جمله این قطعنامه، تایید شده است.

قبل از این در چارچوب کمک ‌رسانی به سوریه از طریق مرزها دو گذرگاه مرزی در سوریه و ترکیه باب الهوی و باب السلام، استفاده می ‌شدند، که توافقنامه استفاده از این گذرگاه‌ها روز جمعه گذشته به پایان رسید. در پایان هفته، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه بلژیک و آلمان مبنی بر تمدید کار یکی از گذرگاه‌ها باب الهوی در مرز سوریه با ترکیه، را تایید کرد.

بلژیک و آلمان از آغاز بر حفظ دو گذرگاه تاکید داشتند، اما در نتیجه به تمدید کار یک گذرگاه تا ۱۰ ژوئیه سال ۲۰۲۱، چنانکه قبلا روسیه پیشنهاد کرده بود، موافقت نمودند.

با این حال مسکو طرفدار از بین ‌بردن مکانیزم کمک‌ رسانی به سوریه از طریق مرزها است، سوریه و روسیه می‌خواهند تا این کمک ‌ها از طریق دمشق انتقال یابند.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه یادآوری کرد که این مکانیزم در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک اقدام فوری، موقت و استثنایی، ایجاد شده بود. به باور مسکو، هیچ شکی وجود ندارد که این مکانیزم برخلاف اصول حقوق بشردوستانه بین ‌المللی است و حاکمیت سوریه را تضعیف می‌ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала