حمایت پوتین از ایده اجلاس "پنج هسته ای"

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت پوتین از ایده اجلاس "پنج هسته ای"
حمایت پوتین از ایده اجلاس پنج هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه: ابهامات بسیاری در امور بین الملل جمع شده است که توجه پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را می طلبد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی "روسیه-1" درباره برگزاری اجلاس پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ابهامات بسیاری در امور بین الملل جمع شده است که توجه این کشورها را می طلبد، چنین جلسه ای لازم و مفید خواهد بود.

پوتین دستور اصلاح قانون اساسی روسیه را امضا کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین فرمان اصلاح قانون اساسی روسیه را امضا کرد

پوتین افزود: "در امور بین المللی ابهامات بسیار زیادی انباشته شده است که نیاز به توجه مداوم کشورهای پیشرو جهان، قدرتهای رسمی هسته ای دارد. بنابراین، به نظر من چنین جلسه ای به موقع، لازم و مفید خواهد بود."

در ماه ژوئن، رئیس جمهور فدراسیون روسیه ایده برگزاری اجلاس کشورهای "پنج هسته ای" - پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه) را پیشنهاد داد. به عقیده وی، گفتگو در مورد مشکلات حفظ صلح، تقویت امنیت جهانی و منطقه ای، کنترل تسلیحات استراتژیک و همچنین تلاش های مشترک برای مقابله با تروریسم، افراط گرایی و سایر چالش ها و تهدیدهای مهم لازم است.

همه اعضای این گروه علاقه خود را به برگزای چنین اجلاسی ابراز کردند. وزارت امور خارجه روسیه گفت، تصمیم در مورد تاریخ و محل نشست پنج هسته ای پس از توافق در دستور کار اتخاذ می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала