دانشمندان چینی شواهدی از چگونگی آغاز پاندمی کووید ارائه داده‌اند

© AP Photo / HECTOR RETAMALدانشمندان چینی شواهدی از چگونگی آغاز پاندمی کووید ارائه داده‌اند
دانشمندان چینی شواهدی از چگونگی آغاز پاندمی کووید ارائه داده‌اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آزمایشگاه ووهان چین از این کشور خارج شده و اطلاعات خود را در اختیار کشورهای غربی قرار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Daily Mirror، بر اساس اعلام مشاور پیشین رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ در زمینه امنیت ملی، استیو بنن، دانشمندان آزمایشگاه ووهان تسلیم غرب شدند و اطلاعاتی را در مورد منشا ویروس کووید به اشتراک گذاشتند که به لطف آنها آژانسهای اطلاعاتی اقدام به طرح اتهاماتی علیه چین می کنند.

وی گفت: " آنها هنوز با رسانه‌ها گفتگو نکرده اند، اما کارکنان آزمایشگاه ووهان و سایر موسساتی که به غرب آمده اند، اکنون شواهدی را علیه حزب کمونیست چین را ارائه می کنند. فکر می کنم مردم شوکه خواهند شد. "

انتشار تصاویری از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان + عکس - اسپوتنیک ایران
انتشار تصاویری از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان + عکس

به عقیده وی، سازمان های اطلاعاتی غربی شواهدی قانع کننده در تقصیر پکن دارند. بنن گفت که این شواهد نیز توسط دانشمندان چینی ارائه شده‌اند که از اواسط فوریه کشور را ترک کرده اند."

در 29 آوریل، ترامپ به آژانسهای اطلاعاتی آمریكا دستور داد تا درباره توطئه احتمالی سازمان بهداشت جهانی  و چین تحقیق كنند. گمانه زنی هایی وجود دارد که سازمان بهداشت جهانی از وجود آزمایشگاه ها در ووهان چین اطلاع داشته است.

پیش از این، کانال تلویزیونی آمریکایی Fox News با استناد به چندین منبع، گزارش کرده بود که اولین بیمار آلوده به نوع  کووید، کارمند آزمایشگاه انستیتو ویروس شناسی ووهان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، ژائو لیجیان در پاسخ گفت: " نسخه توسعه ویروس کووید SARS-CoV-2 در آزمایشگاه در ووهان هیچ مبنای علمی ندارد. "

ایالات متحده از چین خواست كه اطلاعات كامل درباره اولین ابتلا به این ویروس را افشا كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала