سفیر ایران در روسیه: امروزه جامعه بین الملل نگران قانون شکنی موسسان سازمان ملل است

© Sputnikسفیر ایران در روسیه: امروزه جامعه بین الملل نگران قانون شکنی موسسان سازمان ملل است
سفیر ایران در روسیه: امروزه جامعه بین الملل نگران قانون شکنی موسسان سازمان ملل است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در مسکو اظهار داشت که اقدامات آمریکا در خروج از بسیاری از توافقات بین المللی پیامدی جز بی ثباتی و تشدید تنش در پی نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در یک رشته توئیت با عنوان "قانونمداری بین المللی" در حساب توئیتری سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نوشت: موضوع احترام به قوانین بین المللی به عنوان شالوده تعاملات جهانی همواره مورد توجه جامعه جهانی بوده است. در گذشته بنیانگذاران سازمان ملل دغدغه مقابله با قانون گریزی سایر اعضاء را داشتند، اما امروزه جامعه بین الملل نگران قانون شکنی موسسان است.

​جلالی تصریح کرد: اقدامات ایالات متحده آمریکا در خروج از بسیاری از توافقات بین المللی نظیر برجام (و اخیرا سازمان جهانی بهداشت) و همچنین تلاش واشنگتن در ترغیب جامعه جهانی به قانون شکنی و رعایت تحریم های یکجانبه و ظالمانه این کشور علیه ایران، پیامدی جز بی ثباتی و تشدید تنش را در پی نداشته و نخواهد داشت.

سفیر ایران در روسیه افزود: جمهوری اسلامی ایران در دوران گذشته ثابت کرده که به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است. اما به نظر می رسد معیارهای خوبی و بدی دچار بحران شده است. تهران که بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد، اخیرا شاهد تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام بود. موضع گیری منطقی روسیه و چین نسبت به قطعنامه مذکور موید آن است کاملا شرایط حساس کنونی را درک می کنند و این قابل تقدیر است.

بهره مندی ایران از منافع اقتصادی برجام حق مسلم آن است، اما تاکنون نه تنها از این منافع برخوردار نشده، بلکه با تلاش های غیرقانونی آمریکا روبرو بوده و الان نیز شاهد تلاش این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی است که به زودی بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت پایان می یابد. به نظر می رسد روند اجرای عدالت در جهان معکوس شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала