حمله پلیس بلگراد به معترضین و خبرنگاران با گاز اشک آور

© REUTERS / Djordje Kojadinovic حمله پلیس بلگراد به معترضین و خبرنگاران با گاز اشک آور
حمله پلیس بلگراد به معترضین و خبرنگاران با گاز اشک آور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ناآرامی‌های بلگراد، پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد و معترضین و خبرنگاران، ازجمله خبرنگار ریانووستی مورد حمله گاز اشک آور قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، در زمان استفاده پلیس صربستان از گاز اشک آور بای متفرق کردن معترضین در مرکز بلگراد، خبرنگار ریا نووستی، آلگ ایوانوف نیز در صحنه حضور داشت.

معترضین در بیرون ساختمان پارلمان جمع شدند. سنگ‌ها، بطری‌ها و ترقه‌های آتش از میان جمعیت به سمت پلیس پرتاب می‌شدند. پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد. مقداری از گاز اشک آور به روزنامه نگاران، معترضین و افسران پلیس اصابت کرد. طبق گفته خبرنگار ریانووستی، حالا او الان خوب است.

تظاهرکنندگان در برابر مأموران اجرای قانون از سنگ و مواد آتش‌زا استفاده کردند. پلیس در حال اعزام نیروهای اضافی است.

اکنون در پای پله‌های پارلمان انفجا‌های زیادی از نارنجک‌های دستی رخ می‌دهد، دود ناشی از آتش سوزی همه جا دیده می‌شود و صدای بلند  فریادها به گوش می‎رسند. نیروهای پلیس با سپر به میدان می روند، معترضین همچنان به سمت آنها سنگ و اشیاء دیگر پرتاب می‌کنند.

پیش از آن، پلیس چندین ساعت فقط ایستاده بود و تقریباً هیچ حرکتی نمی‌کرد و بدون پاسخ به تحریکات از ورودی پارلمان دفاع می کرد.

برای چهارمین شب پیاپی در بلگراد، اعتراضات گسترده ضد دولتی برگزار می شود. معترضین، به ویژه  خواستار استعفای رئیس جمهور هستند و به برنامه های مقامات برای پیشگیری از گسترش ویروس کووید اعتراض دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала