ادامه کشمکش برسر نحوه کمک رسانی به سوریه: قطعنامه پیشنهادی روسیه دوباره رد شد

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه کشمکش برسر نحوه کمک رسانی به سوریه: قطعنامه پیشنهادی روسیه دوباره رد شد
ادامه کشمکش برسر نحوه کمک رسانی به سوریه: قطعنامه پیشنهادی روسیه دوباره رد شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در خصوص تمدید کمک رسانی بشردوستانه به سوریه از طریق یک گذرگاه در مرز ترکیه با سوریه به مدت یک سال پشتیبانی نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، کریستوفر هوزگن ، نماینده دائم آلمان و رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل ضمن اعلام این مطلب گفت: "پیش نویس  قطعنامه تصویب نشده زیرا تعداد آرا لازم را کسب نکرده است."

خاطرنشان می شود که فقط چهار عضو شورای امنیت به این پیش نویس رای موافق دادند و هفت رای مخالف و چهار رای ممتنع  به آن داده شده است.

پیشتر روسیه و چین بار دیگر نسخه جدیدی از قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی درباره اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه طریق دو گذرگاه مرزی به سوریه را وتو کرده بودند.

روسیه و چین قطعنامه درباره سوریه را وتو کردند - اسپوتنیک ایران
روسیه و چین قطعنامه درباره سوریه را وتو کردند

یادآور می شود چندی روز پیش نیز شورای امنیت سازمان ملل از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در اینباره که تنها یک گذرگاه مرزی ( گذرراه مرزی باب الهوی) در مرز سوریه برای تحویل کمک های بشردوستانه به این کشور باقی بماند و کار آن برای مدت 6 ماه تمدید شود ، پشتیبانی نکرده بود .

قبل از آن در روز سه‌شنبه روسیه و چین پیش نویس قطعنامه بلژیک و آلمان درباره تمدید کار دو گذرگاه مرزی باب الهوی و باب السلام در مرز سوریه و ترکیه به مدت یک سال از روز 10 ژوئیه برای ارائه کمکهای بشردوستانه مرزی را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرده بودند.

در قطعنامه پیشنهادی قبلی و فعلی روسیه تاکید  می شد عملیات ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه که از سال 2014 از طریق چهار گذرگاه مرزی ترکیه و سوریه صورت گرفته است، اکنون به توجه به تغییر وضعیت در سوریه، حاکمیت این کشور را نقض می‎کند و باید تنها از گذرگاه مرزی «باب الهوی» صورت بگیرد.

دولت روسیه معتقد است که طی شش سال گذشته اوضاع در سوریه به طرز قابل توجهی تغییر کرده است و مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه قرار ندارد، به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است.

اکنون ، برای تحویل کمک های بشردوستانه ، از دو گذرگاه مرزی در مرز با ترکیه استفاده می شود - باب الحوا و باب السلام. مدت فعالیت آنها 10 ژوئیه منقضی می شود و برای ادامه کار آنها ، شورای امنیت باید قطعنامه حدید را صادر کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала