آمریکا به قاچاق نفت سوریه ادامه می دهد

© AP Photo / Hussein Mallaآمریکا به قاچاق نفت سوریه ادامه می دهد
آمریکا به قاچاق نفت سوریه ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که نیروهای مسلح آمریکایی دوباره نفت این کشور را به عراق منتقل کردند.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری رسمی کشور سوریه «سانا» گزارش داد که شامگاه روز جمعه نیروهای آمریکا ۳۵ تانکر حامل سوخت را به عراق قاچاق کردند.

منابع محلی به سانا اعلام کردند که یک کاروان آمریکا متشکل از ۳۵ تانکر و کامیون حامل سوخت از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در شمال شرق «الحسکه» (شمال شرق) خاک سوریه را به مقصد عراق ترک کردند.

پیشتر، خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داده بود که آمریکا پنجاه کامیون حامل تجهیزات را برای استخراج و قاچاق نفت سوریه به این کشور ارسال کرده است.

ژنرال کنت اف مک کنزی - اسپوتنیک ایران
اعتراف آمریکا: برای نفت در سوریه مانده ایم

سانا روز یازدهم تیر ماه نیز گزارش داده بود که نیروهای آمریکا ۳۰ کامیون حامل سوخت را از سوریه به عراق قاچاق کردند.

یادآور می شود چندی پیش  روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه تصرف غیر قانونی معادن نفت سوریه و انتقال در آمدهای نفت متعلق به سوریه را محکوم کردند.

در بیانیه مشترک حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان پس از کنفرانس ویدئویی آنها آمده است روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه شرایط شمال شرق سوریه را بررسی و تأکید کردند که دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه تنها در سایه حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ممکن است و به این منظور توافق نمودند تلاش­های خود را هماهنگ نمایند. رؤسای جمهور مخالفت خود را با تصرف و انتقال غیرقانونی درآمدهای نفتی که متعلق به جمهوری عربی سوریه است، ابراز کردند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала