بنیان‌گذار اسپیس‌اکس به مسکو دعوت شد

© AP Photo / Jae C. Hongبنیان‌گذار اسپیس‌اکس به مسکو دعوت شد
بنیان‌گذار اسپیس‌اکس به مسکو دعوت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانواده طراح موشک‌های فضایی شوروی، بنیان‌گذار اسپیس‌اکس را به مسکو دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آندری کارالیوف، نوه سرگئی کارالیوف، طراح موشک‌های فضایی، رئیس و مهندس ارشد پروژه‌های فضایی شوروی از دعوت ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت‌های تسلا موتورز و اسپیس‌اکس به مسکو خبر داد.

ایلان ماسک  - اسپوتنیک ایران
علاقه ایلان ماسک به زبان روسی

کانال تلویزیونی "زوزدا" اعلام داشت که کارالیوف در گفتگو با ماسک به وی پیشنهاد نشان دادن "مکانهای تاریخی، کیهانی" که مطمئناً او به آنها علاقه مند است را داده است.

نوه سرگئی کارالیوف در ارتباط تصویری که با ایلان ماسک داشت اظهار داشت: "سلام ایلان! ما خانواده سرگئی کارالیوف هستیم. ما می‌خواهیم تبریک صمیمانه خود را به دلیل پرتاب کرو دراگون ابراز کنیم. کل مراحل پرتاب را تماشا کردیم. این یک رویداد شگفت انگیز است، از شما بابت اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی متشکریم؛ تماشای آن بسیار جالب بود!"

ماسک نیز به نوبه خود از خانواده کارالیوف دعوت کرد تا از کارخانه‌های اسپیس‌اکس بازدید کنند و پس از راه‌اندازی مجدد ترافیک هوایی بین کشورها، از یکی از پرتاب‌های بعدی بازدید کنند.

پس از این صحبت ماسک در حساب توئیتری خود از ارتباط با خانواده کارالیوف خبر داده و نوشت که این دانشمند شوروی "یکی از بهترین‌ها" بوده است. اگر چه که سازمان فضایی فدرال روسیه با این نظر ماسک موافق نبوده و در این خصوص روسکوسموس در حساب توئیتری خود نوشت: او (سرگئی کارالیوف) بهترین بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала