گزارش و تحلیل

پله به پله تا سقوط یک امپراتوری معاصر

© Sputnik / Stanislav Savelyevپله به پله تا سقوط یک امپراتوری معاصر
پله به پله تا سقوط یک امپراتوری معاصر      - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه گلاورد اوکراین: فروپاشی هر امپراتوری همیشه با فروپاشی زیرساختهای آن همراه است.

اسپوتنیک، رسانه گلاورد اوکراین با تجزیه و تحلیل وضعیت وحشتناک بزرگ راه های آمریکا به این نتیجه می رسد.

این رسانه می نویسد: فروپاشی هر امپراتوری همیشه با فروپاشی زیرساختهای آن همراه است. در آمریکا، زیرساخت ها به موازات جامعه ای که بطور تهدید آمیزی تجزیه می شود، شکسته می شوند  و دیگر هیچ نیرویی وجود ندارد که بتواند دوباره آمریکایی ها را متحد کند.

آمریکا همیشه به خاطر جاده های عالیش مشهور بوده است. می توان گفت بزرگراه های معروف آمریکایی به کارت ویزیت ایالات متحده تبدیل شده اند. اما آیا همه چیز واقعا به این خوبی است؟

آمریکا با 63 هزار مورد ابتلا به کرونا طی یک شبانه روز، رکورد زد - اسپوتنیک ایران
آمریکا با 63 هزار مورد ابتلا به کرونا طی یک شبانه روز، رکورد زد

به یاد بیاوریم که یکی از اصلی ترین وعده های انتخاباتی ترامپ ایجاد ده ها هزار شغل پردرآمد با سرمایه گذاری حداقل 1000 (!!) میلیارد دلار در ترمیم زیرساخت های جاده ای آمریکا بود. حتی طبق استانداردهای آمریکایی، این یک مبلغ نجومی است!

اما آیا وضعیت جاده های آمریكا آنقدر بد است كه به سرمایه گذاری های عظیمی نیاز دارد كه حتی برای آمریكا نیز انباشتن آنها آسان نیست؟ افسوس، اما این درست است. دقیق تر، این بخشی از حقیقت است.

آمریکا واقعاً هم همیشه از لحاظ جاده های دارای کیفیت بالا مشهور بوده است! اما این امر تنها در مورد راه ها در شهرهای بزرگ، بزرگراه های فدرال و پولی صدق می کند. و اما در عمق کشور و در فاصله از مراکز بزرگ، وضعیت اصلا عوض می شود - راست می گویند که آمریکا کشور تضاد است.

در ایالات متحده، انجمن مهندسان عمران آمریکا (ASCE) وجود دارد که هر چهار سال یکبار وضعیت راه ها و پل ها را گزارش می دهد. طبق آخرین گزارش آن (مارس 2017)، وضعیت جاده ها در ایالات متحده در 4 سال گذشته به طور چشمگیری بدتر شده است: از سطح هموار FتاD+ افت کرد و به سطح فاجعه بار نزدیک شد. طبق تخمین های ASCE ، برای اصلاح این وضعیت و به وجود آوردن زیرساخت ها تا شاخص B ("رضایت بخش") تا سال 2025، باید نه  1000 میلیارد دلار یعنی 1 تریلیون بلکه 4.59 تریلیون د دلار مصرف شود...علاوه بر این، ASCE اشاره کرد که 10٪ از کل پل های ایالات متحده کاملاً فرسوده شده اند و 123 میلیارد دلار دیگر نیز برای تعمیر و بازسازی فوری آنها مورد نیاز است.

علاوه بر این، وضعیت نابسامان جاده ها سالانه صدها میلیارد دلار برای اقتصاد ملی آمریکا ضرر اقتصادی می رساند. راستش، این یک فاجعه ملی است و از این نظر آمریکا نزدیک کشورهایی مانند آلمان، سوئیس، نروژ و بسیاری دیگر نیست و وضعیت درخشان جاده های آمریکا در حال حاضر افسانه ای بیش نیست.

فروپاشی زیرساختها نشانه بارز سقوط هر امپراتوری است. ایالات متحده امپراتوری معاصر است که زیرساخت های آن در حال حاضر دارند فرو می ریزند. این ساختار به موازات جامعه آمریکا تجزیه می شود و این فرایند تهدیدآمیز درست در مقابل چشمان ما رخ می دهد  و دیگر هیچ نیرویی وجود ندارد که بتواند دوباره آمریکایی ها را جمع کند. این تجزیه اجتناب ناپذیر بوده و سقوط آمریکا فقط مساله زمان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала