غم ماندگارترین احساس در بدن +عکس

CC0 / Pexels / دختر مو قرمز
دختر مو قرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساعات ماندگاری احساسات در بدن متفاوت بوده و غم ماندگارترین این احساسات است.

به گزارش اسپوتنیک، پژوهشگران بلژیکی با مطالعه بر روی ۲۳۳ دانش‌آموز دبیرستانی دریافتند که احساسات بر روی نحوه زندگی و حالات درونی افراد تاثیر می‌گذارند. احساسات ۱۹ گانه غم، شادی، نفرت، درماندگی، حسادت، آرامش، اشتیاق، ستایش، استراحت و آسودگی، گناه، استرس، غرور، گیجی، عصبانیت، تحریك، ترحم، تحقیر، ترس و شرم و انزجار در انسان طول عمر مشخصی دارند که در این میان غم با ۱۲۰ ساعت ماندگارترین حس است.

View this post on Instagram

A post shared by mofid.salamat (@mofid.salamat) on

مدت زمان تداوم احساسات مختلف و میزان ماندگاری این احساسات به شرح زیر می‌باشد: غم ۱۲۰ ساعت، نفرت ۶۰ ساعت، شادی ۳۶ ساعت، درماندگی و اضطراب ۲۴ ساعت، حسادت ۱۵ ساعت، آرامش ۸ ساعت، اشتیاق ۶ ساعت، ستایش و قدردانی ۵ ساعت، استراحت و آسودگی ۴.۳ ساعت، گناه ۳.۵ ساعت، استرس ۳ ساعت، غرور ۲.۶ ساعت، گیج و منگی ۲.۵ ساعت، عصبانیت، بی‌حوصلگی و تعجب ۲ ساعت، تحریك ۱.۳۰ ساعت، ترحم ۱.۳۰ ساعت، تحقیر ۰.۸ ساعت، ترس ۰.۷ ساعت، شرم و انزجار ۰.۵ ساعت.

View this post on Instagram

A post shared by #رواندرمانی #مشاوره (@dr.hosein.mosazadeh) on

کاربران با نظرات مختلف با این نتایج اعلام موافقت یا مخالفت می‌کنند. بسیاری از این کاربران از آن جهت که غم ماندگارترین احساس است موافق هستند اما عنوان می‌کنند احساس غم گاهی حتی تا سال‌های سال در انسان باقی می‌ماند. جمعی از کاربران اما روحیات افراد، شرایط زندگی آنان و برخی موارد دیگر را در تدام این قبیل احساسات دخیل می‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by tina (@sepide.flower) on

گروهی از کاربران نیز معتقدند رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کاهش و افزایش این احساسات کمک کند. آنها مصرف غذاهای پروتئین‌دار و مواد غذایی که سطح دوپامین در مغز را افزایش می‌دهد را در احساس شادی و نشاط افراد موثر می‌دانند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала