روسیه پیش نویس جدید قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه را تهیه کرد + جزئیات

© Sputnik / Dmitry Astakhovروسیه پیش نویس جدید قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه را تهیه کرد + جزئیات
روسیه پیش نویس جدید قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه را تهیه کرد + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو پیش نویس قطعنامه جدید در مورد تمدید فعالیت یک نقطه ایست بازرسی در مرز ترکیه و سوریه برای تحویل کمک های بشردوستانه به سوریه را تهیه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دیمیتری پالیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در توییتر اعلام کرده است .

در این توئیت گفته می شود طبق قطعنامه پیشنهادی جدید روسیه کار گذرراه مرزی باب الهوی باید به مدت یک سال تمدید شود.

به گفته وی ، بیش از 85٪ از کل کمک های بشردوستانه از این گذرراه مرزی عبور می کنند.

این دیپلمات روس خاطرنشان می سازد  با توجه به تغییرات رخ داده "در زمین" از جمله کاهش 30 درصدی وسعت منطقه کاهش تنش ، می توان کمک های بشردوستانه باقی مانده را از طریق این گذرراه ارسال کرد.

پولیانسکی نوشت: "ما اتهامات برخی از همکارانمان در شورای امنیت سازمان ملل را رد می کنیم که روسیه را متهم ساخته و می گویند مسکو می خواهد میلیون ها نفر در شمال غربی سوریه را از کمک های بشردوستانه سازمان ملل محروم کند. اگر پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ما تصویب شود ، جریان کمک های بشردوستانه متوقف نمی شود."

هفت سال تحمیل بحران های جدی بر سوریه توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هفت سال تحمیل بحران های جدی بر سوریه توسط آمریکا

روسیه از نهاد های بشردوستانه سازمان ملل متحد و سازمان های مردم نهاد خواسته است تا به استفاده از گذرگاه مرزی باب الحوا  برای کمک به افراد نیازمند در ادلب ادامه دهند.

" ما ضمن  قبول نیاز به استفاده از یک ساز و کار فرا مرزی ، بر ضرورت این امر تاکید می کنیم که همه طرفین ، هم سازمان ملل و هم دولت سوریه... تلاش ورزند مطابق با قطعنامه 46 / 182 کمک های بشردوستانه از طریق خط جبهه به همه مناطق سوریه رسانده شود".

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از شرکای غربی خواست تا از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه حمایت کنند. پالیانسکی در پایان نوشت:"اگر آنها پیشنهاد سازشی ما را مسدود كنند ، مسئول عواقب آن خواهند بود."

یادآور می شود دیروز شورای امنیت سازمان ملل از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در اینباره که تنها یک گذرگاه مرزی ( گذرراه مرزی باب الهوی) در مرز سوریه برای تحویل کمک های بشردوستانه به این کشور باقی بماند و کار آن برای مدت 6 ماه تمدید شود ، پشتیبانی نکرده بود .

قبل از آن در روز سه‌شنبه روسیه و چین پیش نویس قطعنامه بلژیک و آلمان درباره تمدید کار دو گذرگاه مرزی باب الهوی و باب السلام در مرز سوریه و ترکیه به مدت یک سال از روز 10 ژوئیه برای ارائه کمکهای بشردوستانه مرزی را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرده بودند.

در قطعنامه پیشنهادی قبلی روسیه تاکید  می شد عملیات ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه که از سال 2014 از طریق چهار گذرگاه مرزی ترکیه و سوریه صورت گرفته است، اکنون به توجه به تغییر وضعیت در سوریه، حاکمیت این کشور را نقض می‎کند و باید تنها از گذرگاه مرزی «باب الهوی» صورت بگیرد.

دولت روسیه معتقد است که طی شش سال گذشته اوضاع در سوریه به طرز قابل توجهی تغییر کرده است و مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه قرار ندارد، به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است.

اکنون ، برای تحویل کمک های بشردوستانه ، از دو گذرگاه مرزی در مرز با ترکیه استفاده می شود - باب الحوا و باب السلام. مدت فعالیت آنها 10 ژوئیه منقضی می شود و برای ادامه کار آنها ، شورای امنیت باید قطعنامه حدید را صادر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала