ایران: در صورت اثبات عوامل خارجی در نطنز عواقب سختی در انتظارشان است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: در صورت اثبات عوامل خارجی در نطنز عواقب سختی در انتظارشان است
ایران: در صورت اثبات عوامل خارجی در نطنز عواقب سختی در انتظارشان است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در حال بررسی تمام جزییات حادثه نطنز هستند و اگر به نتیجه برسند کشور خارجی در این حادثه نقش داشته، عواقب خطرناکی برای ان کشور همراه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، سید عباس موسوی شامگاه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص علت حادثه نظنز، اظهارداشت: اسرائیل در هر اتفاقی که می افتد خود را جلو می اندازد اما هنوز زود است که درباره علت یا علل و عوامل اصلی این حادثه صحبت کنیم یا نتیجه بگیریم.

 سایت غنی‌سازی نطنز  - اسپوتنیک ایران
گمانه زنی‌های تازه درباره نطنز

یکی از سوله‌های در دستاحداث مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در بامداد روز پنجشنبه دوازدهم تیر امسال دچار آسیب شد که به گفته بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، این سایت غیر فعال بوده و مواد رادیواکتیو در آن نبوده است.

موسوی با بیان اینکه نهادهای امنیتی در حال بررسی همه جزییات حادثه هستند، تصریح کرد: اگر آنها به این نتیجه برسند که دست عوامل خارجی در کار بوده است حتما اعلام می کنند که اگر اینطور باشد عواقب آن را خواهند دید.

سازمان انرژی اتمی ایران روز پنج شنبه در خصوص وقوع یک حادثه در تاسیسات کارخانه غنی سازی اورانیوم در نطنز خبر داد. خاطر نشان شد که هیچ کس در این حاثه آسیب ندیده است و نشت مواد رادیواکتیوی نیز گزارش نشده است. روز یکشنبه نماینده رسمی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که ایران در تاسیسات نطنز قصد تولید سانتریفیوژ مدرن داشته است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала