انتقاد پومپئو از گزارش سازمان ملل درباره ترور سپهبد سلیمانی

© Sputnik / Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر تحلیگر آمریکایی: پمپئو در مقابل ایران چیزی جز شکست به دست نیاورد
تحلیگر آمریکایی: پمپئو در مقابل ایران چیزی جز شکست به دست نیاورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا ، از گزارش سازمان ملل را درباره ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نیروهای آمریکایی انتقاد كرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه کتبی پومپئو گفته می شود:" ما گزارش و نظرات مطرح شده امروز توسط (اگنس) کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حمله هوایی ایالات متحده را که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی،فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد ، رد می کنیم. نتیجه گیری های خانم کالامار جعلی هستند. آمریکا در رابطه با نکات مربوط به توجیه این حمله از نقطه نظر حقوق بین المللی شفاف است".

واکنش روسیه به ادعای بولتون در خصوص ترور سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به ادعای بولتون در خصوص ترور سردار سلیمانی

پمپئو اضافه کرد: "ضربه ای که ژنرال سلیمانی را کشته است ، پاسخی به تشدید حملات مسلحانه از سوی ایران و شبه نظامیانی بود که ایران از آنها  علیه نیروهای آمریکایی و منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه پشتیبانی می کند. این ضربه برای جلوگیری از سازماندهی یا حمایت از حملات بیشتر علیه ایالات متحده و منافع آمریکا و همچنین برای کاهش پتانسیل نظامی نیروهای قدس وارد گردید".

اگنس کالامار ، گزارشگر ویژه مستقل حقوق بشر سازمان ملل در زمینه قتل های غیرقانونی در یک جلسه توجیهی در ژنو گفت: ایالات متحده از اصل دفاع از خود به عنوان بهانه ای برای از بین بردن قاسم سلیمانی استفاده كرده و این خطر وجود دارد كه سایر كشورها نیز این تاكتیک را به خدمت بگیرند. وی تاكید كرد كه كشورها هم اكنون باید به روشنی تعریف كنند كه دفاع از خود چیست و تا چه حد می توان از این استراتژی برای از بین بردن عناصر نامطلوب و مخالفان استفاده كرد.

ایالات متحده 3 ژانویه امسال عملیاتی را برای  ترور سپهبد سلیمانی در بغداد انجام داد. در پاسخ ، ایران به پایگاه های نیروهای آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. در ابتدا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رهبری پنتاگون گفتند که حمله موشکی ایران تلفات جانی نداشته اما سپس ارتش آمریکا مجبور شد بپذیرد كه قربانیانی وجود داشته است. علاوه بر این ، تعداد سربازان آسیب دیده آمریکایی بر اثر این حمله دائما در حال افزایش بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала