اردوغان فرمان اقامه نماز در ایاصوفیه را صادر کرد

CC0 / Pixabay / اردوغان فرمان اجابت نماز در ایاصوفیه را صادر کرد
اردوغان فرمان اجابت نماز در ایاصوفیه را صادر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئيس جمهور ترکيه با امضاي فرمان تبديل اياصوفيه به مسجد، این اجازه را می دهد كه نماز را در این مکان شروع کنید.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان، با تبديل اياصوفيه به مسجد، اجازه خواندن نماز در اين مکان را صادر نمود.

"شورای دولتي ترکیه تصمیم سال 1934 مبنی بر تبدیل اياصوفيه به موزه را لغو کرد".

رئیس جمهور ترکیه ، طیب اردوغان پیش از این اظهار داشت كه منتظر تصمیم شورای دولتی كشور مبنی بر احتمال تغییر وضعیت اياصوفیه و تبدیل آن از یك موزه به مسجد مي باشد.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه گفت كه وی با حكمی مبنی بر تبدیل ایاصوفیه در استانبول به مسجد را امضا کرده است و مسلمانان در آن می توانند عبادت کنند.

اردوغان عکسی از فرمان خود در توییتر منتشر کرده است: "مقرر شد، كنترل ایاصوفیه را به" دایانت (سازمان دولتی در خصوص ادیان در ترکیه) منتقل كنید و آن را برای عبادت باز كنید."

وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این اظهار داشت كه كشور وی حق دارد وضعیت کلیسای جامع را تغییر دهد و آن را به مسجد تبدیل كند، بدون آنكه نظر سایر كشورها را در نظر بگیرد.

ايا سوفیا در 27 دسامبر 537 به عنوان کلیسا افتتاح شد. کلیسای جامع بیش از هزار سال بزرگترین معبد جهان مسیحی بوده است. پس از آن که عثمانی ها قسطنطنیه و سقوط امپراتوری بیزانس را در سال 1453 به دست گرفت ، کلیسای جامع به مسجد تبدیل شد، اما از سال 1934 این بنا با حکم بنیانگذار دولت مدرن ترکیه، کمال آتاتورک، به موزه تبدیل شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала