پویش همگانی من ماسک می‌زنم +عکس

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی
مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اهمیت استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا که موثرترین روش محافظت است به پویش همگانی در ایران درآمده است.

به گزارش اسپوتنیک، هم راستا با اجباری شدن استفاده از ماسک در ایران در هفته‌ای که گذشت و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، پویش همگانی "من ماسک می‌زنم" با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع کرونا نیز در سراسر کشور به راه افتاده است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

کرونا یک بیماری ویروسی است که با پیشگیری و رعایت قوانین معین شده بهداشتی می‌توان آن را مهار کرد. استفاده از ماسک در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بسیار موثر بوده و در صورتی که فرد مبتلا و فرد سالم هیچ یک از ماسک استفاده نکنند امکان ابتلا به این بیماری ۹۰ درصد خواهد بود؛ همچنین رعایت فاصله یک متری با دیگران و استفاده از پوشش محافظ چشمی در کاهش شیوع کرونا موثر است که این امر تنها با همکاری و اهتمام مردم محقق خواهد شد.

View this post on Instagram

A post shared by خبرگزاری ایرنا (@irna_1313) on

کاربران در رسانه‌های اجتماعی مختلف عنوان می‌کنند با توجه به اجباری شدن و در نظر گرفتن تنبیه و جریمه برای واحدهای صنفی و افرادی که از زدن ماسک امتناع می‌کنند همچنان بسیارند افرادی که به دلایل مختلف از ماسک استفاده نمی‌کنند. بسیاری از کاربران استفاده از ماسک را بی‌ضرر و بی‌زحمت می‌دانند و معتقدند استفاده از ماسک جان فرد و اطرافیان او را از ابتلا به کرونا نجات خواهد داد بنابراین بهتر است به پویش "من ماسک می‌زنم" بپیوندیم.

View this post on Instagram

A post shared by nehzat_raz (@nehzat_raz0) on

گروهی از کاربران معتقدند حتی اگر ماسک ارزان هم باشد هر ۴ ساعت یک بار باید آن را تعویض کرد اما با شرایط اقتصادی بد خانوارهای ایرانی مردم چگونه برای خرید ماسک و لوازم بهداشتی هزینه کنند؟! این کاربران معتقدند دولت باید خدمات رفاهی و بهداشتی را برای مردم فراهم کنند نه اینکه با اجباری کردن و دستور دادن امیدوار باشند آمار مبتلایان رو به کاهش رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала