نظر سازمان جهانی بهداشت درباره روایت وجود کرونا در حالت خفته قبل از همه گیری

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر نظر سازمان جهانی بهداشت درباره روایت وجود کرونا در حالت خفته قبل از همه گیری
نظر سازمان جهانی بهداشت درباره روایت وجود کرونا در حالت خفته قبل از همه گیری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم ملیتا ووینویچ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در فدراسیون روسیه اعلام کرد این روایت را که نوع جدید ویروس کرونا ( (COVID-19 مدتها قبل از همه گیری در حالت خفته بوده ، منتفی نمی داند و خاطرنشان ساخت اکنون دانشمندان در حال بررسی منشا این ویروس هستند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، تام جفرسون ، محقق ارشد مرکز آکسفورد این نظر را ابراز داشت که نوع جدید کرونا ویروس از چین یا آزمایشگاه ووهان سرچشمه نمی گیرد ، بلکه مدتها قبل از همه گیری در حالت خفته بوده است. به گفته وی ، آثار این ویروس در فاضلاب بارسلونا در مارس 2019 و همچنین در فاضلاب میلان و تورین یافته  شده است.

خانم ملیتا ووینویچ گفت: " سازمان جهانی بهداشت تیم بزرگی را تشکیل داده است که با دانشمندان چینی همکاری خواهند کرد تا منشأ ویروس را تجزیه و تحلیل کنند. این ویروس در حیوانات زندگی می کرد و در مقطعی به انسان منتقل شد. گفتن این که چه موقع ، چه چیزی و کجا اتفاق افتاده است ، سخت است. می توان در فاضلاب آنرا یافت اما به طور مشخصی هیچ چیزی نمی توان گفت. "

استفاده از سگ برای تشخیص مبتلایان ویروس کرونا در امارات - اسپوتنیک ایران
استفاده از سگ برای تشخیص مبتلایان ویروس کرونا در امارات

وی خاطرنشان کرد: اکنون نمونه های قدیمی در حال بررسی است و این یک مطالعه نسبتاً پیچیده است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی  در فدراسیون روسیه گفت: "اگر نتیجه انقلابی حاصل شود ، بلافاصله توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام می شود. من این روایت را منتفی نمی دانم ، اما نمی توان این را با اطمینان گفت."

بر اساس آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت ، بیش از 11.8 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 در جهان شناسایی شده است و  بیش از 545 هزار نفر از مبتلایان جان باخته اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала